Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
SessCa skrev:Mina har alltid fri tillgång på hö, och när det blir riktigt kallt går det åt ca 20-25 kilo häst/dygn.
Coffeaclub skrev:Ja, i princip skulle man nog kunna ge dem halm för att hålla dem sysselsatta och därmed hålla värmen bättre. Som du säger så behöver de väl oftast inte köldtillägg förrän det blir riktigt kallt, många hästar får ju dock också träningstillägg, och enligt Plancks bok så skulle de då ha en lägre "lägstanivå" om de står på träningstillägg, än de som inte har det.
Enar skrev:Hej, nu blir jag väldigt nyfiken...
Min "ettåring", arab/morganhäst, som är född i våras, har fri tillgång på bra hösilage under hela dagen (ut 6.00-in 23.00) och får ca två deciliter krossat korn/dag när han kommer in. Det är allt han får och han har finfint hull i alla fall.
-Varför ger man så mycket kraftfoder som du gör??
Hoppas att du inte tar detta som någon kritik, jag är bara väldigt nyfiken. Kanske jag ger för lite??
Har dålig erfarenhet av kraftfoder i allmänhet, då min äldre häst är "proteinallergiker" -får knölar och mugginfektioner av proteinöverskott...
Enar.