Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Kokar du allt på en gång och har det i kylen sen eller kokar du bara en portion åt gången?Kokar hallon, inga andra bär. Micron är inte att lita på, ojämn värme osv.
Den tråden hade jag totalt glömt bort! Minns inte att jag startat den ens. Den är ju tre år gammal.Dagens eko?
http://www.bukefalos.com/threads/livsmedelsverket-rekommenderar-att.1186185/
(jag sökte efter @mandalaki s legendariska tråd 'hallonen brinner' som dock _inte handlade om finlands politiker, men hittade den tyvärr inte)
Jag är vaccinerad mot Hepatit A+B och har hittills aldrig blivit dålig av hallon på andra sätt heller (ibland vattnas de väl med avloppsvatten) så jag struntar i att koka dem när det gäller till mig själv. Köper otroligt sällan frysta hallon så egentligen är det ett icke-problem, har egenplockade frysta bär istället.
Kokar du allt på en gång och har det i kylen sen eller kokar du bara en portion åt gången?
Direkt i kastrull? Bränns det inte då?
Fast rådet att koka hallon beror på norovirus, inte hepatit.
Det står på förpackningen att man bör koka hallonen. Jag brukar köra dem två -tre minuter i micron så det blir som sylt men frågan är om det räcker? Vet inte om de når kokpunkten.
Hur gör ni med importbär?
Trodde det var båda!
Jag brukar faktiskt koka nu efter att min sambo fick norovirus av hallon hehe. Har dock aldrig sett några siffror på hur vanligt det är att frusna när är kontaminerade, förstår att man kan tycka att det är värt att ta risken, de är ju mkt trevligare som livsmedel innan kokningen.Det står på förpackningen att man bör koka hallonen. Jag brukar köra dem två -tre minuter i micron så det blir som sylt men frågan är om det räcker? Vet inte om de når kokpunkten.
Hur gör ni med importbär?
Fan, den hade jag glömt! Men det stämmer, jag satte fyr på hallonen en gång.Dagens eko?
http://www.bukefalos.com/threads/livsmedelsverket-rekommenderar-att.1186185/
(jag sökte efter @mandalaki s legendariska tråd 'hallonen brinner' som dock _inte handlade om finlands politiker, men hittade den tyvärr inte)
Själv fixade jag till ett förkolnat muffins en gång. Det blev rätt rökigt.Fan, den hade jag glömt! Men det stämmer, jag satte fyr på hallonen en gång.
Finns inga svenska frysta här och färska blir för dyra.Köp svenska?
Kokta hallon blir ju hallonsylt.