Sv: Kofri frá Morastödum
Jag har ju såklart också en Kofri avkomma, hans första i sverige faktiskt. Har börjat så smått med inridningen, start stopp fram svänga och gå undan för skänkeln. Så nu står hon på vila med kompisarna.
Hon är helt otroligt lättlärd. Allt so far har gått som på en dans. Hon töltar (självmant) har jättebra trav och skritt. Galoppen är mjuk rund och balanserad.
Hon känns bra i tölten. Ja, alla gångarter verkar so far vara toppen!
Hon är genomsnäll och skulle aldrig bete sig illa. Där emot finns det mycket bus och egen vilja
Våra 2 instruktörer är mycket förtjusta. Den ena sa sist med ett mycket förvånat uttryck: "Men hon är ju JÄTTEFIN i alla gångarter, helt ren takt utan att du ber om det, och lyft, och fart och en naturlig form. Jag hade inte en aning om att hon var SÅ fin"
Gissa om jag blev mallig då?
Den andra insruktören har varit överförtjust i henne sen han såg henne röra på sig första gången. Han tycker absolut jag ska tävla och visa henne... Vi får väl se, visas gör hon säkert, men jag har dåliga tävlingsnerver.
Jag ska försöka fixa lite bilder i rörelse, har ont om dom :smirk:
Jag vill gärna se mera bilder på era, det måste ju finnas massor av avkommor efter Kofri...