Kofi Annan har gått bort

athena_arabians

Trådstartare
Jag såg just att Kofi Annan har gått bort. Enligt min mening var han den sista "riktiga" generalsekreteraren som vågade säga emot de stora länderna.

Han var en otrolig talare också, jag gick på hans föreläsning under Dag Hammarskjöld-dagarna när jag pluggade i Uppsala. Jag tänkte att en sådan person lär man inte få chansen att lyssna på igen och jag ångrar inte att jag stod länge i kö för att komma in. Enormt intressant att lyssna på och väldigt engagerande.

Jag såg just att Kofi Annan har gått bort. Enligt min mening var han den sista "riktiga" generalsekreteraren som vågade säga emot de stora länderna.

Han var en otrolig talare också, jag gick på hans föreläsning under Dag Hammarskjöld-dagarna när jag pluggade i Uppsala. Jag tänkte att en sådan person lär man inte få chansen att lyssna på igen och jag ångrar inte att jag stod länge i kö för att komma in. Enormt intressant att lyssna på och väldigt engagerande.

Nja, hans företrädare var värre i att konflikta med de stora länderna. (Bhutros-Butros konfliktade så illa att FN försvagades och splittringen var enorm.)

Jag ser nog Annans gärning som att han kunde säga emot de stora länderna och när dagen var slut ändå ha dem med på tåget. En mästerlig förhandlare.

Liknande trådar

Samhälle På tal om en annan tråd som kom upp nyss - som rörde ett privat yttrande i en musiktävling. :cool: Hur är det med yttrandefriheten i... 2 3
Svar
54
· Visningar
5 249
Senast: tanten
·
Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är... 2
Svar
27
· Visningar
10 988
Senast: Imna
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Kan ni fatta? Jag har hunnit fylla 30. Det är helt galet så fort tiden går. Något annat som också är galet är att jag fortfarande inte... 2 3
Svar
49
· Visningar
12 769
Senast: Saeta
·
Kropp & Själ Finns det någon här som känner igen sig, är likadan eller kan relatera till problemet på något sätt? Det skulle vara skönt att få prata... 21 22 23
Svar
451
· Visningar
31 719
Senast: Saeta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka