panzy

Trådstartare
\"knölar\"

min pålle har ett tag haft två "knölar" eller vad man nu ska kalla dem, de är något svåra att beskriva men jag ska försöka.

de är ca 10cm i diameter och kanske 0,5cm höga, ser mest ut som bulor, de sitter på varsin sida om ryggraden ca 10cm från svansroten. ömmar inte och jag kan faktiskt inte säga om det är ett skönhetsfel eller om de uppkom i våras...

någon som känner igen detta och kan hjälpa mig???

Re: \"knölar\"

möjligtvis en skimmel du har?tänkte på cancer...

nej då, ingen skimmel, har svårt att tänka mig cancer... nej det känns mer som typ "muskelbulor"... kanske inte är något alls utan bara som han ser ut, vad vet jag...

Jag har sett hästar, mest ston men även en och annan vallack med något som liknar det du beskriver.

Fettkuddar har det varit, och dessa har försvunnit när hästen haft en mer normal vikt. Så frågan är om din pålle kan ha lätt för att bli överviktig, för i så fall kan svaret finnas där.

JAG HOPPAS BARA DET ÄR INSEKTER SOM STÄLLT TILL FÖR DIG OCH DIN HÄST. HAR TYVÄRR BARA STORA BOKSTÄVER ATT TILL GÅ DATORN :devil:HAR HÄNGST SIG SORRY.

Liknande trådar

Hästvård Vi tog hjälp av en equiterapeut för några månader sen då vi haft lite problem med vår ponny. Denne ville först se hur ponnyn rörde sig...
Svar
11
· Visningar
1 180
Senast: Anna-Bella
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
6 740
Senast: Grazing
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 251
Senast: lizzie
·
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
5 300
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18