KnÖl pÅ kÄken???

L

-L-LouiSe-

Gick ner och hälsade på hästarna ett tag och då såg jag att ena stoet har fått en knöl på käkbenet. Det är inte riktigt lika hårt som ben men inte mjukt heller. Det syns ingenting på den heller och hon har inte ont när man trycker på den. Någon som har en aning om vad det kan vara???

22079_1276510546.jpg

66820_1276510567.jpg

Sv: KnÖl pÅ kÄken???

Vet ej, men en av mina hade en liknande knöl för några veckor sedan. Fast den satt mellan ganascherna. Jag hittade ett litet stick och antog att hon blivit biten av något. Knölen var som en golfboll när jag upptäckte den. Dagen efter var den betydligt större. Hon ömmade, men var inte allmän påverkad. Knölen började efter några dagar krympa och nu är den helt borta.

Sitter knölen på din häst mer på benet än på mjukdelarna?

Nja den hänger liksom under själva benet det går ju att flytta runt den, men hon verkar inte ha ont.

Aha, då tror jag inte att det är ngn fara. Det är säkert ett insektsbett. Men ring vet och rådfråga om du är orolig!

Liknande trådar

Hästvård Funderar med detta kring svartsjuka om hästar kan känna sådant och i så fall hur. Anledningen att jag frågar är att min häst blivit som...
2
Svar
24
· Visningar
1 242
Senast: skiesabove
·
Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
4 411
Hästvård Min ena häst har fått en sårskada och fått Metacam utskrivet av veterinär. Hon har gått på det någon gång tidigare, och det är alltid...
2
Svar
21
· Visningar
2 586
Ridning Hej! Jag har haft ett PRE sto i snart 3,5år. Hon var bara inriden strax innan hon kom till min och min mammas ägo. Hon var då inriden på...
3 4 5
Svar
94
· Visningar
6 456

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka