Ok, då får man gå på när man är som piggast och orkar som mest - även om man själv uppfattar även högsta nivån som låg. Grejen är bara att allt sånt är väldigt relativt och jämför man sig med andra blir det mest bara fel och riskerar att bli ytterligare uppförsbacke.
Själv har jag som mest kraft på morgonen och startar nu med dagens lista, som innehåller:
Kaffe!
Laga spisen (har fått hem nytt varmluftselement)
Klippa gräset där transporten ska stå och parkera tillbaks den.
Kratta lite löv
Ta in hästar till tur och rykta och få bort leran
Skörda sallad till middagen. (Finns fin kvar i november!)
Diska ugnsgaller och köksfläktfilter
Sen får det nog vara bra och en lugn stund med min bok innan middagsförberedelserna tar vid och sedan en lugn kväll med att förbereda avfärd till skolor och jobb imorgon.
På kvällen hade jag aldrig orkat börja ta itu med något av det där på listan, då är energin på väg mot sina lägsta nivåer. Sen är det mörkt också, så det hade varit svårt med en del ändå. Nu har solen krupit upp och ger fint ljus.
Tycker också om att ha en lista av massa saker att göra! Bara jag kommer igång på morgonen/när jag vaknar så får jag mer energi av att köra på än att ligga på soffan hela dagen. Då blir jag deppig. Men ju mer jag ligger på soffan desto svårare är det att komma igång och göra minsta lilla, så det viktigaste är att komma igång och sedan köra på effekten av tidigare uppgift.