arlette001

Trådstartare
Våran boxertik, snart 8år,har på något sätt skadat sitt knä. förra veckan började hon halta på ena bakbenet, trodde först det var en sträckning, skulle avvakta enligt vet.men igår då tyckte jag att det blir ju inte bättre så jag åker in med henne, veterinären sträckte och böjde och pillade med riktig kraft (tyckte det var obehagligt) och kom fram till att det kan vara korsbandet som spökar, fick norocamt utskrivet, när vi kom hem mådde hon lite sämre men då tyckte vi att det måste vara efter all påfrestning hos vet samt medicinen måste börja verka. Nästa dag blev hon ännu sämre, på eftermiddagen skrek hon till som hon aldrig har gjort innan och kunde inte stödja benet, börja flossa gå runt, bajsade i hallen (det var hemskt) åkte in akut med henne till djursjukhuset, för behandlade vet kunde inte ta emot henne för de stänger fick jag till svar. Men på djursjukhuset undersökte de henne snabbt fick smärtstillande och skulle stanna över natten, skulle dessutom få lugnande för är väldigt bunden till oss vägrade stanna (detta var också hemsk att se när de var tvungna att dra iväg henne med smärtan och stressen). Nu sitter jag här helt ovetande orolig, helt förkrossad, har läst vad som finns att läsa om korsband och allt annat som har med knä och göra bara för att inte bli tokig.
Förresten skulle det bli det värsta att det är korsbandet som gick av då vet jag inte hur jag ska lösa det hon är som sagt snart 8år, överviktig samt att vi bor på fjärde våning utan hiss. Tankarna bara snurrar:cry::cry::cry:

Sv: knäskada

Du får börja på gym så du orkar bära hunden om operation behövs ;)

Nä, skämt å sido. Behövs operation så är det så. En bekant med en hund på 45 kg (överviktig) bodde fyra trappor upp när hunden slet av ett korsband. Operation, rehab och ett halvår senare så är hunden bra och har gått ner fint i vikt med bantning. Så ge inte upp, utan hör med veterinären vad som verkar bäst för din hund.

Just nu vet jag inte till 100% om det är korsbandet men det är misstanken, det är bara så svårt att se henne lida, väntar på svar, det blir en sömnlös natt

Vet ringde idag och sa att efter röntgen kan de se pålagningar på höfter samt lite rygg, därför är hon ställ i kroppen, det med korsbanden tror hon inte på för hon är stabil i knät inget glapp, så nu tror de att det är menisken som har flyttat på sig, de ska försöka trappa ner på smärtstillande (får väldigt mycket nu) och kanske skicka hem henne imorgon. Någon som har erfarenhet av meniskenskada

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 801
Senast: Lavinia
·
Relationer Vet inte hur jag ska börja denna långa historia, men i korta drag så flyttade jag in på gården min kille och hans föräldrar bor på. Allt...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
27 391
Senast: Crossline
·
Övr. Hund Varning för långt inlägg! När jag skaffade min dvärgschnauzer Sigge såg förutsättningarna helt annorlunda ut. En god vän och jag var...
Svar
12
· Visningar
4 165
Senast: Hyacinth
·
Relationer Dom senaste två veckorna har jag skrivit denna text flera gånger. Ändrat mig, raderat den och sedan skrivit igen. Skapade ett nytt...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
20 414

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka