Knaprig topping

Kamomilla

Trådstartare
Vad har ni som knaprig topping eller tillbehör till er nattgröt/over-night-oat.

Kommit in i en grötperiod men saknar lite knaprigt. Älskar nötter och frön men vill helst har svenskodlat, finns det?
 
Vad har ni som knaprig topping eller tillbehör till er nattgröt/over-night-oat.

Kommit in i en grötperiod men saknar lite knaprigt. Älskar nötter och frön men vill helst har svenskodlat, finns det?
Jag gör egen granola på havregryn kokosolja, honung, kanel havssalt och et potpurri av vad jag har hemma, chokladnibs (finhackat) solrosfrön, pumpafrön, chia och flan av fiberflakes är väl det vanligaste. Gör en granola och har på glasburk, det räcker väl någon månad eller så. Jag är allergisk mot nötter så det är uteslutet från min kost.
 
Tyvärr inte svenskt, men mandel, russen (annan torkad frukt) och ibland rostar jag riven cocos i stekpannan och sparar i burk, strösslar över.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Först så vill jag på peka att dethär är känsliga ämnen så ni kan ju tänka på det både om ni ska läsa det och hur ni svarar ifall ni vill...
2
Svar
32
· Visningar
2 381
Senast: Amha
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag är mitt inne i första sommaren med att försöka odla ätbara grejer på min plats. Visst har jag pysslat mycket med trädgård tidigare...
Svar
0
· Visningar
317
Senast: cassiopeja
·
R
Tjatter Hej! 🌺 Jag är ny här på bukefalos, så ville bara presentera mig. ☺️ Av privata skäl så kan jag inte skriva nåt som kan avslöja vem jag...
2 3
Svar
58
· Visningar
2 875
Senast: Raderad medlem 149639
·
Relationer Jag skulle vilja bolla lite kring det här med initiativförmåga och känslan som jag har av att alltid vara den som tar initiativ och "tar...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 348

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp