KM Glaumur

Sv: KM Glaumur

jag ska tävla V5 och T8 med min egen uppfödning Baldur från Kalvbergsåsen och sen ska 2 av mina elever tävla 2 av mina ridskolehästar,Mugga och Silfur-Ragnar från Kalvbergsåsen.Min uppgift är också att baka till Cafeterian!

Hoppas ja kan snika ut till banan och ta lite kort :) men kommer nog bli trevligt i caféet. :)

Hade en stund funderat på att anmäla mig på en unghäst men avstår. Ingen av mina egna är färdig heller för de klasser som finns att välja på. OK, Barmi skulle väl gå att starta i T8 men det hade varit skojigare i T2 som dock inte finns att välja på.

Fast jag tycker ärligt talat att det är för dyrt för en enstaka start inom islandshästförbundet.

Om man räknar med "allt" som krävs för tävling, så.
Ca 500kr i medlemskap.
Ca 500kr i licens.
Ca 500kr i grenavgift.

Jämfört med western, där jag tävlar en del:
Ca 250kr i medlemskap.
200kr i ryttarlicens (hästarna har livstidslicenser så där betalar jag inget numera)
Ca 100kr i grenavgift (120 kr på nationell nivå på de flesta tävlingar).

Inte så svårt att välja vilken gren man bryr sig om att tävla.
Att rida en T8 och betala ca 1500kr för nöjet ligger inte riktigt för mig.

Och det är ju uppenbarligen inte en kritik riktad specifikt mot Glaumur för avgifterna är ju de samma över allt.

Är inte medlem i Glaumur men har ändå tillgång till Hannäs för träning eftersom jag är med i fjordhästföreningen, så träna kan jag göra ändå om jag får för mig att transportera pålle till Kil.

Glaumur har sin tävlingsbana i Värmland,Kil strax utanför Karlstad.Angående priser på medlemskap tycker jag att tidningen vi får från SIF är värd femhundringen jag betalar.Jag hade också önskat att de var billigare att tävla men det förblir nog en dröm!Ha en bra dag därute!

jag ska tävla V5 och T8 med min egen uppfödning Baldur från Kalvbergsåsen och sen ska 2 av mina elever tävla 2 av mina ridskolehästar,Mugga och Silfur-Ragnar från Kalvbergsåsen.Min uppgift är också att baka till Cafeterian!

Rid snyggt, jag ska sitta i ett av domarbåsen :)

Glaumur har sin tävlingsbana i Värmland,Kil strax utanför Karlstad.Angående priser på medlemskap tycker jag att tidningen vi får från SIF är värd femhundringen jag betalar.Jag hade också önskat att de var billigare att tävla men det förblir nog en dröm!Ha en bra dag därute!

Håller med, värt varenda krona :D

Liknande trådar

Islandshäst Får hem ett par nya hästar inom kort och tittar just efter varsitt utegångstäcke för dem. Skulle gärna vilja ha ett som är anpassat för...
Svar
8
· Visningar
661
Senast: Ajda
·
Övr. Barn Vi har kollat lite lätt på ett hus, det ligger lite utanför, men skolbussen går där och hämtar upp elever som bor ännu längre bort, men...
2
Svar
31
· Visningar
1 563
Senast: Lejanna
·
Islandshäst Jag funderar på att ev börja testa på islandshäst-ridning. Har mest ridit d-ponny på senare år. Har en hel hög blandade frågor.🙂Vad är...
Svar
16
· Visningar
1 570
Fordon Vilken elbil ska jag (kanske) köpa? Bensinare har jag koll på vilka jag gillar, men elbilar inte alls. Kraven är att den ska fungera så...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
2 311
Senast: Åsa A
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Para ihop katter ibland?
  • Hemlösa hundar ökar