Nu tror jag kanske att vår bil kanske inte platsar i din kategori riktigt men skriver ändå. Vi letade elbil i våras och provkörde ett gäng, hade dock krav på dragkrok och dragvikt så lite större bilar som vi siktade in oss på.
Vi provkörde Volvo C40, EC30, Mercedes eqc200, Kia EV6 och Polestar 2.
Vi har haft leasing av en Volvo V60 hybrid och en Volvo C40 innan och var faktiskt väldigt förtjusta i båda dom bilarna så jämförde ju med dom.
Tyckte Mercedes hade konstiga reglage med bla växelspaken på ratten som vi inte var vana vid.
Kia EV6 gillade sambon men jag hade svårt att hitta en bekväm körställning samt att jag inte fick någon bra känsla, vet egentligen inte varför, jag gillade den bara inte.
Polestaren var väldigt dåligt isolerad med väldigt högt vägljud samt att man i princip fick krypa in i bilen..
Volvo EC30 kändes plastig och extremt korta säten så man fick inget lårstöd alls, jätte jobbigt att allt i princip sköts från displayen och det fanns i princip inga knappar alls, ej heller någon förardisplay utan man fick kolla på mittenskärmen vilken hastighet man hade..
Så efter mycket överläggande så blev det en Volvo C40 och vi absolut älskar bilen! Hur kul som helst att köra, underbar att dra släp med och jätte sköna stolar. Har haft några småbuggar men inget som vi inte kan leva med och som förhoppningsvis kan uppdateras bort.