Sv: klubbförsäkring
Jag tror absolut att du inte hittar på. Däremot är jag tveksam till om du vet vad det är för sorts hund du har i kopplet. Ena stunden får hon panik och anfaller mot andra hundar, andra stunden är hon trygg och anfaller för att hon är sur.
Du säger att hon visar sin rädsla genom att hålla svansen högt.
Nu blev hon en normal hund som gör som dom flesta andra hundarna, utfall och du tycker det är helt normalt och ok. Tidigare la du ner en massa tid för att träna bort utfallen, och klagade på att dom lösa hundarna förstörde flera månaders träning.
Det är så det jag uppfattar det. Förstår du varför jag blir tveksam och menar att du säger emot dig själv hela tiden. Du velar hit o dit, då är det inte underligt att din tik gör detsamma.
Att träna sin hund efter sin egen filosofi är ju bra. Men när den inte funkar så måste man ju vara öppen för annat, och inte bara fräsa ifrån och säga "jag vet och kan allt bäst". Att även kläcka ur sig "du kan ju ingenting" till en person som du inte känner och aldrig träffat IRL, visar vilken trångsynt människa du och andra här är. Bara för att andra inte tränar hundar som du gör så ska man inte idiotförklara dom...speciellt då du själv har en tik du har problem med. Kan man inte lyssna på andra, du behöver inte göra som andra-bara lyssna och vara öppen för förslag, så är det ju inte undra på att du står och stampar på samma ställe efter flera år.
Jag är lite impad över din envishet. Jag hade aldrig kunnat träna en hund på samma sak i flera år och vi kommer aldrig fram till målet. Än värre levt med den.
Visst finns det duktigt hundfolk där ute...vissa avgudar dom och andra inte.
Själv tror jag inte att det stora problemet sitter i din tik (efter vad jag vet över nätet) utan det sitter i dig (inget illa menat).
Tänk på att din tik reagerar efter hur du känner.