Madick

Trådstartare
6 åringen behöver få en klocka för att veta när det är dax att gå hem från kompisar. Frågan är nu, digital eller "vanlig"?

Digital tror jag är lättare att lära sig, men hämmar det hur man ser på en vanlig klocka?

Hur har ni gjort?

Sv: Klocka

Jag tror som du. Därför har min femåring en "vanlig" klocka. Tanken är att hon ska få lära sig den först.

Jag skulle välja en vanlig klocka, man får en bättre tidsuppfattning om man lär sig en vanlig klocka.

Nu har båda barnen fått varsinn klocka (såklart den lilla också skulle ha...). Det är stort intresse från 6 åringen som övar mest hela tiden på att räkna ut vad klockan är. Lyckat!

Liknande trådar

Övr. Barn När slutade era barn att växa, och hur mycket växte de på slutet? Min 13-åring är 175 cm och växer han 2 dm till så får han inte plats i...
2
Svar
37
· Visningar
1 634
Senast: Mirre
·
Övr. Barn Ett barn i dotterns förskolegrupp försöker tvinga henne att konstant leka med henne. Gör inte dottern det så blir det andra barnet...
2
Svar
26
· Visningar
2 917
Senast: Mirre
·
Övr. Barn Vi har kollat lite lätt på ett hus, det ligger lite utanför, men skolbussen går där och hämtar upp elever som bor ännu längre bort, men...
2
Svar
31
· Visningar
1 557
Senast: Lejanna
·
Småbarn Hur lärde du dig att simma? Fick du någon simundervisning i skolan, eller genom kommunen, privat? Hur har du gjort med dina barn, lärt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
2 846
Senast: Lingon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Senast tagna bilden XV