Klippa kineser

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare BabysMamma
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 1 812
B

BabysMamma

Jag har en kinesisk nakenhund, som är en varulv.

Nu börjar hon blir riktig hårig..och behöver klippa sig.

Jag har hört att man ska använda en rakapparat menad för människor?

Va använder ni maskin och vart har ni köpt den?

Sv: Klippa kineser

Jag har en Wella contura till mina kineser. Den är beställd från tyskland men hör med din frisör så kan de kanske fixa hem en åt dig. Har du dock en varulv så skulle jag satsa på en lite större maskin, kanske en Oster med lämpligt skär (tex. 40, som tar väldigt nära) och mest använda den eftersom att skäret till Wellan fort kan bli slött om man klipper i mycket hår och ofta. Wellan skulle jag använda till tex. ansiktet och benen :)

Sv: Klippa kineser

Måste säga att jag är imponerad av hur länge wellans skär höll sig även om jag inte avnänder den till de värsta grovjobben.
PL

Liknande trådar

R
Övr. Hund Vi har fyra hundar i familjen. Två lite äldre, små herrar (en papillon och en blandras), och två unga retrieverherrar (en på snart två...
2
Svar
26
· Visningar
2 206
Senast: Raderad medlem 147980
·
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 871
Senast: Maniac123
·
Utrustning Jag köpte för dryg månad sedan en Lister Eclipse och använde den för första gången idag, ville ha en riktigt bra maskin efter att i alla...
2 3
Svar
44
· Visningar
1 096
Övr. Hund Hej! Återvänder till buke efter ganska många års uppehåll då jag minns att det fanns många kloka människor här. Vår münsterländertik...
Svar
0
· Visningar
348
Senast: Annique
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka