Klippa igen

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare Asterix
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 21
  • Visningar Visningar 1 990
A

Asterix

Min häst är helklippt, ska klippa idag igen för att han börjar bli väldigt lurvig :D
Han blir svettig på benen(mest övre delen av benet) men jag vill inte klippa hela benen... Någon som har något bra smartigt tips på hur man kan klippa halva benen, utan att det ser grymt fult ut ? Bilder gärna! :bow: :)

Sv: Klippa igen

klipp precis under knät, det är mkt snyggare än att man slutar över knät, då ser det ut som hästen har knästrumpor :p

Ja de var ju det jag var rädd för .. haha :p . Men det känns så knasigt .

det blir jättesnyggt!
Skydden kommer ju sen så det är inget man tänker på. Men det är verkligen gräsligt med skydd ett oklippt knä o sen klippta ben :p
Ska försöka fota några hästar i stallet sen där man verkligen ser skillnad!

Min häst är klippt till knäna, jag tycker inte det blir fult på en häst som inte är enormt lurvig.

Photo-0081.jpg

Photo-0094.jpg

Lite dåliga bilder tyvärr... hittade inga bättre...

Senast ändrad:

Tack,tack ... et såg ju inte så farligt ut .. får bli något sånt :D

Min åsikt är av den att det är ful att klippa ovanför knät, ser ut som hästen har knästrumpor. Jag brukar klippa hela benen, men om du inte vill de klippnednför knät mothårs och "kanten" som blir medhårs. Gör likadant bak mitt på hasen. Då märks knappast skillnaden=)

*knapplån*.

Ni som helklipper era hästar, hur klipper ni då benen+? För vissa lämnar ju dem "helt" eller klipper "halva".

Nån som har bild?? vill helst se nån snygg klippning, helklippning.

Klipper hela, halva benen (nedanför knät) och Ganascherna.
Här kommer en bild.

jag klipper hela hästen när jag klipper( ej huvud). Nu klipper jag även hela benen klippte bara halva innan, då klippte jag till underknäna. Blir snyggt om hästen inte har björnpäls och så syns det inte att hästen är oklippt där då det oftast täcks av lindor eller skydd.

Så tycker du ska klippa till underknäna och göra en snygg linje precis under.

lycka till :banana:

klipp till under knät, annars blir det så fult...
då syns inte kanten när du har lindor/skydd.

bara en fråga.. ingen pik så ni behöver inte vända taggarna utåt(som e väldigt vanligt här på buke:angel:) vrf klipper ni hästarna? de finns ju en andledning till att dom har den..

kan jag lita på det? det är ju lixsom för sent efter att jag har gjort det :o funderar även på att ta halva huvudet oxå, men han har rätt bra med päls även på nosryggen, så jag är rädd för att det blir för skarp linje...

Obs sorry för trådkapet :o:o

jag skulle absolut klippa nedanför knät, eller så klipper du hela banen, det är bara päls det växer ut igen. Går han med på det så klipp halva huvudet så ser han inte så skogsmulle aktig ut :)

hmm.. får nog fundera på detta, för det kommer bli den sista klippningen i så fall innan våren blommar ut ;) hehe ja huvudet ser enormt ut med fullsatt vinterpäls. Fast jag har ingen erfarenhet av detta, men hästen rör inte en "fena" när jag klipper honom själv hemma. Han kommer nog bli en ny pudelras :o fast jag rider mycket lindat runt om, så det kommer ju se normalt ut just då iaf ;)

Liknande trådar

Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
4 725
Hästvård Funderar med detta kring svartsjuka om hästar kan känna sådant och i så fall hur. Anledningen att jag frågar är att min häst blivit som...
2
Svar
24
· Visningar
1 280
Senast: skiesabove
·
Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 413
  • Artikel Artikel
Dagbok Många här har nog läst mina oändliga inlägg om min vikt, och jag har nu haft kontakt med en dietist och tänkte uppdatera lite i en...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
7 823
Senast: Kajsalisa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka