Tack!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Tack!
FixatJag vill också veta hittar inte
Ja - en liten dold talang jag råkar besittaÄr det morsealfabet
Trodde det bara fanns en kvinna men tydligen inte då
@ginnies nej personen lär inte skämmas ens en millisekund frågar du mig.
Den tanken finns inte. När jag ifrågasatte i ett kommentarsfält på FB för något halvår sedan i en tråd gick hon in på min publika fotosida där en häst som fotograferats på kunds önskan skrittades på ett fält på lång tygel men med en graman hängandes , och publicerade det fotot i tråden som argument till mig att ”utifrån vad jag fotat för ekipage så fattar man ju var jag ställde mig i frågan ang hur hästar rids bakom lod/rollkur/LDR etc”
Hon anser att hennes två unghästar blev sönderidna av en etablerad tränare de lämnades till . Sen dess har hela tillvaron spenderats åt detta .
Hahahaha ja då vet jag vem det är.
Ta för helvete ingen bild på vinnaren!Grattis du har vunnit en traktor
Angående sönderridna hästar så har jag sett filmer på när den ryttaren tränar hennes hästar och det är verkligen inte vackert och inte förenligt med hur unghästar ska tas om hand.
Jag vet inte vad ni läst som ni syftar på med drev men för min del så föredrar jag faktiskt att se proffs som kan sitta mitt över hästen, med en stilla, oberoende och korrket hand samt kunna omsätta grundläggade instruktioner som att ge efter eller vända mera. Och att visa hästens grundgångarter när det bes om det. Aminda var ju ett klockrent exempel på där Klimkes instruktioner verkligen kunde omsättas och visa den effekten Klimke ville ha ut av övningen (tex studsen på volt). Älskade hela hennes pass! Så tyst och precis ridning på trygg och positiv häst. Jag fick alltså inte den upplevelsen av flera andra ekipage vilket gjorde mig rätt beklämd. Det handlar INTE om att folk måste vara perfekta på något vis eller att Klimke/upplägget var dåligt från min sida. En viss grund tycker jag dock man kan förutsätta att proffs besitter.
Och det du tycker att proffsen ska behärska felfritt är det som jag upplever som aldra svårast inom vår sport. Total kroppskontroll. Jag tror att det är något alla alltid kommer behöva jobba med! De uppgifter Aminda fick utföra tycker jag var betydligt simplare på en häst med mer begränsat register i sina gångarter. Inte sagt att det hon gjorde var enkelt eller att hon inte gjorde det bra men jag anser inte att de kan ställas mot varandra.
Jag har inte pratat om felfritt och säger inte alls emot att det är det svåraste eller att det nog är något alla måste jobba med. Men i mina ögon var grunden väldigt bristfällig för tävlingsnivån ekipagen tydligen presterar på. Det får mig såklart att fundera över vad som premieras på tävlingsbanan också vs vad som gynnar hästens välbefinnande.
@Fenestra det finns aldrig endast en sida av myntet frågar du mig så självklart finns det en anledning/belägg att nämda profil känner som den gör !
Något annat blir orimligt i sammanhanget.
Däremot hur man sen väljer att hantera det är en annan sak helt och hållet .
I detta fall har ju personen löpt amok generellt på sociala media och allmänt även bortsett från just sin egen situation .
Utifrån det har denne ju enbart orsakat att göra sig ett namn som nästintill psykotisk eller iallafall helt rabiat.
Denne är ju för evigt utifrån det helt körd ang relationer/samarbeten med några inom hästnäringen över huvud taget för all framtid typ .
Jag vet inte vad ni läst som ni syftar på med drev men för min del så föredrar jag faktiskt att se proffs som kan sitta mitt över hästen, med en stilla, oberoende och korrket hand samt kunna omsätta grundläggade instruktioner som att ge efter eller vända mera. Och att visa hästens grundgångarter när det bes om det. Aminda var ju ett klockrent exempel på där Klimkes instruktioner verkligen kunde omsättas och visa den effekten Klimke ville ha ut av övningen (tex studsen på volt). Älskade hela hennes pass! Så tyst och precis ridning på trygg och positiv häst. Jag fick alltså inte den upplevelsen av flera andra ekipage vilket gjorde mig rätt beklämd. Det handlar INTE om att folk måste vara perfekta på något vis eller att Klimke/upplägget var dåligt från min sida. En viss grund tycker jag dock man kan förutsätta att proffs besitter.
Lite nyfiken på hur du mer konkret menar ? Vad hade du velat se hos deltagande för att de skulle vara kvalificerade nog att visa sig på clinicen ?
Det var ju en del problem på clinicen för övrigt med att ekipagen inte ens hade öronsnäcka ,dvs svårt emellanåt att höra/uppfatta tränarens direktiv .
Fetade i mitt tidigare inlägg. Det handlar dock inte om att de skulle vara kvalificerade nog att visa sig på clinicen men det framgår nog av mitt inlägg.
Ja det var väldigt synd att ryttarna hörde dåligt!
Jag förstår fortfarande inte och undrar rent konkret vad du velat ha annorlunda osv ? Vad du fetat nu i din tidigare åsikt svarar ju inte på det. Men ok