Klimkes clinic

Det är nog tur att det inte är en massa amatörer som rider, hon kräver verkligen korrigering direkt och ryttarna har inte många sekunder på sig att följa instruktionerna :D

Älskar hennes sätt att instruera! Respons direkt och konsekvent! Fokus på ryttaren och förståelse för hästarna :love:

Det är nog tur att det inte är en massa amatörer som rider, hon kräver verkligen korrigering direkt och ryttarna har inte många sekunder på sig att följa instruktionerna :D

Älskar hennes sätt att instruera! Respons direkt och konsekvent! Fokus på ryttaren och förståelse för hästarna :love:
Åhh referat önskas om du eller någon känner för det! En annan arbetar hela helgen så får drömma vidare till en annan gång

Synd att de verkade höra dåligt! Blir ju inte så lätt då.

Jätteinspirerande dag! Kul att träffa lite hästfolk från andra hörn också :D

Intressant hur noga hon var med basicgrejer, både hos ryttaren och hur hästen reds. Jag fick en väldigt bra bild i huvudet om händerna tex. Fick lite ont i magen av sista dressyrgruppen innan lunch, älskade Amindas ridning (perfekt elev där tyckte jag ang tidigare diskussionen, bra grund som lätt rättade smågrejerna hon fick instruktion om och hela tiden på allerten) och var så glad att få se Klimke rida också!

Intressant hur noga hon var med basicgrejer, både hos ryttaren och hur hästen reds.

Alltså det är det minsta man kan begära anser jag iallafall. Det är därför det ofta blir liv i luckan när det kommer utländska tränare med en klassisk grund för i det här landet så är vi inte så bra på det. Medan dessa tränare /ryttare på den nivån liksom förutsätter att man har det på plats när man tävlar vissa klasser om det nu så gäller dressyr , hoppning eller fälttävlan.

Jättekul och trevligt att se Ingrid rida :love: En sån otrolig kroppskontroll och följsamhet! Ja om man kunde ens få ha 2% av hennes förmåga hade jag varit lycklig! :d

I ridsport ? Det såg inte jag att det stod.

"Här får du lite bilder på ekipagen som deltog och visade upp sig inför ett från vägg till vägg fyllt Flyinge. Längre referat och videointervju kommer under söndagen, håll utkik."

Står det i första stycket.

IMG_20180121_121031.webp

Liknande trådar

Gnägg I mina efterforskningar till min bok ramlade jag på den här filmen från 1929 från armens rid- och körskola. Kanske finns det fler här...
Svar
9
· Visningar
1 166
Hästmänniskan Jag har inte ridit på 25 år men min barndom och ungdomstid präglades av hästar. Jag fick min första ponny som femåring, tävlade FEI...
Svar
9
· Visningar
1 073
Senast: Emro
·
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
861
Senast: Piaff
·
Gnägg https://www.tidningenridsport.se/fei-forbjuder-filmande-pa-tavling/ Länken finns ovanför. Är en plusartikel så kunde inte läsa mer än...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
6 539
Senast: co-SMAD4
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar