Reseavdraget borde tas bort helt. Folk borde jobba i närheten av bostaden.
Så det räcker inte med att 200'000 invånare riskerar att förlora reseavdraget. Inklusive jag. Jag har 3 mil och kan inte ta bussen för då kommer jag 7 timmar försent med en omväg på 12 mil. Är det vårat fel att företagen som fanns i närheten läggs ner? Är det vårat fel att allting centraliseras? Det nya förslaget för reseavdraget riskerar att slå hårt mot landsbygden. Men tydligen är det lantisarnas fel att världen håller på att gå under och det är de som ska straffas.
Jag vaknar inte på natten som hon i videon men hon är inte ensam om att inse att det mesta av det som görs i klimatets namn har liten eller ingen betydelse och att den globala handeln med varor och tjänster behöver minska. Många förstår det, problemet är de mycket starka krafter som arbetar åt rakt motsatt håll för att handeln gynnar dem.
Problemet är väl även att om alla skulle sluta konsumera så skulle väldigt många bli arbetslösa. Företag och industrier skulle tillslut bli tvugna att lägga ner. Vad händer med ekonomin då för både individen men även för landet? För Sverige får in en hel del av skatterna från allt vi köper.
Men kanske skulle det bli en skillnad om alla slutade köpa, kasta och skräpa ner.