Klickerträning?

W

WissEvelina

Var inne och tittade här för några dagar sen och blev lite nyfiken på klicker till häst.
Undrar hur ni har gjort för att " Klicka in dem " ? Vad har ni använt för belöning osv. Jag har ett 14 vbl som är skadad och detta känns som en bra hjärngymnastik för henne.

Finns det någon hemsida eller bok där man kan läsa mer?
 
Sv: Klickerträning?

Hej!

Det finns massor av litteratur om klickerträning som vänder sig till hundfolk. Ta en till på tidningen Canis hemsida för flera exempel.

Jag hade tänkt att "klicka" in min häst med hjälp av äppelbitar. Det gillar han skarpt :) .
 

Liknande trådar

Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
555
Senast: tara
·
Ridning Har ridit och tävlat med egen häst i princip hela mitt liv, är en glad amatör som tävlat t.o.m. 135 cm i hoppning och genom åren alltid...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
10 352
Senast: Sesca
·
R
Kropp & Själ Först så jag vet att iallafall domflesta här inte är läkare och jag har själv klart kontakt med vård osv så ingen be höver oroa sig för...
2 3
Svar
52
· Visningar
2 429
Senast: Raderad medlem 149524
·
R
Kropp & Själ Först så vill jag på peka att dethär är känsliga ämnen så ni kan ju tänka på det både om ni ska läsa det och hur ni svarar ifall ni vill...
2
Svar
32
· Visningar
2 428
Senast: Amha
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Tångbett dåligt?
  • Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp