Jag hade märkt det eftersom jag regelbundet kollar min internetbank. Det hade inte påverkat mitt förtroende för Klarna, de informerar om att något gått fel och jag får tillbaka mina pengar, no harm done.
Jag känner att det är skillnad mellan att man medvetet lånar pengar av sina kunder (utan att den uppgörelsen finns) och att det uppstår ett fel som man rättar till. Det ena är inte okej, det andra faller under kategorin "shit happens" enligt mig. Skatteåterbäringen är ju också en typ av "lån" där det dras för mycket skatt som sedan betalas tillbaka så småningom, utan ränta, det är sällan folk blir upprörda över det, tvärt om, folk blir glada att gå plus när deklarationen kommer.
För att jag skulle tappa förtroendet för Klarna eller annan betaltjänst skulle det krävas att det upprepas regelbundet samt att det strular med återbetalningen så att jag som kund aktivt måste vidta åtgärder för att återfå mina pengar, alt att det tar orimligt lång tid innan pengarna kommer åter.