Wille
Trådstartare
Buss finns men den går så otroligt sällan att vardagen inte fungerar om man måste åka buss hela tiden.Du är alltså helt beroende av att ha bil? Det är jag och jag har en Opel Astra -96. Vill inte ha någon bil som är nyare än från år 2000 pga ju nyare dess mer teknik som kan krångla. Små onödiga skitdatorer som till ex styr lyset. Jag känner flera som kan reparera den, då blir det inte dyrt. Jag har en elcykel också, den är jättebra. Men jag har mycket högre inkomst än dig!
Jag har nog inte upplevt så mycket teknikkrångel med bilar faktiskt. Min citroen var från 2005. En gång råkade jag köra lite väl hårt i en grop som var större än jag räknat med och då släppte ett knippe med elkablar så jag fick skumma felmeddelanden på displayen. Kostade inte skjortan att laga. Det som kostade att laga var när värmesystemet la av. Annars var det inge direkta konstigheter.
Nuvarande bil har inte heller krånglat direkt p.g.a. teknik. En impulsgivare (kostade mindre än 2000 att laga), båda bromsarna bak, en spindelled som gick av, fel hjulbultar och nu sist så kokade bilen.