Klänning finns - men benen, BENEN??

tanten

Trådstartare
Jag ska på bröllop på midsommardagen. Har skaffat en fin gammalrosa klänning som går ner på halva vaden.

Har tyvärr finska ben - vita med blåa ränder.... Dessutom ganska fläckiga. Kan man ha nylonstrumpor mitt i sommaren? Mitt på dagen (vigsel kl 14.00 och fest därefter)

Jag har nästan bara stayups. Så himla mycket behändigare än strumphållare.....:o

:D
Jaha. Detta jävulens påfund. Har inte haft dem sedan början av 90-talet. Hur får du dem att sitta uppe, Loctite?

Något seriösare: en kollega har nylonstrumpor idag, solvarm lite skimrande yta. Ser jättefint ut, hade lätt kunnat passera på ett bröllop.

Jaha. Detta jävulens påfund. Har inte haft dem sedan början av 90-talet. Hur får du dem att sitta uppe, Loctite?

Något seriösare: en kollega har nylonstrumpor idag, solvarm lite skimrande yta. Ser jättefint ut, hade lätt kunnat passera på ett bröllop.

Rätt storlek? Jag studsade alltid runt med stayups under universitetstiden när det var party och hade aldrig problem med hasande strumpor. Det, och att inte ha i sköljmedel när man tvättar dem.

Okej.

Köpte en tub brunutansol och ett par nya stayups.
Upptäckte till min stora förvåning och fasa att samtliga affärer i min lilla stad enbart sålde svarta stayups... Inte ens personalen i affären begrep varför de inte sålde sandfärgade eller hudfärgade strumpor.
Suck. Jag ska alltså glida fram i nästan-vita skor, rosa klänning och SVARTA strumpor. :banghead:

ska se om jag kan få liv i några urgamla stayups i hudton. Och köpa en tub loctite

De kanske blir för korta till klänningen men mataffärer brukar ibland ha knästrumpor. Våran Willys Hemma har i båda svart och hudfärgat.

Liknande trådar

Äldre Har riktiga "problemfötter", ostabila, höga fotvalv och för korta hälsenor, som allt i sin tur gett förstörda hälar, har inga kuddar...
2
Svar
21
· Visningar
2 047
Senast: svea
·
Övr. Hund Ja, nu har jag tagit ett av de svåraste besluten i mitt liv. Jag skulle bli så otroligt glad om någon orkade läsa/skumma igenom allt...
2
Svar
22
· Visningar
3 975
Senast: Lotus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar