Klänning finns - men benen, BENEN??

De kanske blir för korta till klänningen men mataffärer brukar ibland ha knästrumpor. Våran Willys Hemma har i båda svart och hudfärgat.
Sorry men knästrumpor har jag enbart om jag har långbyxor.
Dessutom har klänningen slits....;)

Jag må vara äldre men jag har inte osexiga kläder bara för det. Det känns inte helt riktigt att välja mellan stayups och knästrumpor. Inte riktigt samma planet liksom...:D

Sorry men knästrumpor har jag enbart om jag har långbyxor.
Dessutom har klänningen slits....;)

Jag må vara äldre men jag har inte osexiga kläder bara för det. Det känns inte helt riktigt att välja mellan stayups och knästrumpor. Inte riktigt samma planet liksom...:D
Har ett par i garderoben och jag är 33 år gammal, visste inte att det var något enbart för äldre. Det var bara ett förslag, om klänningen hade varit så lång att det inte syntes var de slutade så ser jag inte direkt skillnaden. Men du kanske tänkt ta av dig klänningen framför någon framåt kvällen och då är såklart knästrumpor kanske osexigare än stayups. :)

Jag skulle aldrig ha på mig knästrumpor i nylon, av den enkla anledningen att jag tycker det är fruktansvärt fult. Skit i om andra ser. Jag vet vad jag satt på mig.
Jag har på mig "gördeltrosor" under vissa plagg, de är skitfula på ren svenska. Men självklart är människor olika, det var bara ett tips i all välmening och hade inget med tantens eventuella ålder att göra.

Ursäkta en fråga: Vad är det för fel på strumpbyxor? Jättepraktiskt ju. De riskerar inte att halka ner. Under klänningen spelar det väl ingen roll?
Mvh,
Okunnig
Ähum...:o

Jag införskaffade en body med ben. Den håller in mitt överflödsskinn effektivt och gör mig minst en storlek smalare. Det ser liksom en smula aptitligare ut om det inte svajar och skvalpar volanger och valkar innanför klänningstyget.

Både strumpbyxor och body med ben blir lite väl mycket tyg.

Jag ska på bröllop på midsommardagen. Har skaffat en fin gammalrosa klänning som går ner på halva vaden.

Har tyvärr finska ben - vita med blåa ränder.... Dessutom ganska fläckiga. Kan man ha nylonstrumpor mitt i sommaren? Mitt på dagen (vigsel kl 14.00 och fest därefter)
Klart man kan! :)
Ska också på bröllop på midsommardagen.
Vi kanske ska på samma! :p

Jag har också en gammalrosa klänning (från cream).
Stay ups, strumpbyxor som håller in och vanliga strumpbyxor är inhandlade.
Trosor med lite gördel finns också. Helt hysteriskt! :o
Jag känner mig ganska garderad för vad som kommer kännas bäst för dagen.
Jag är fet, men har snygga ben så utan strumpor är också ett alternativ om det blir väldigt varmt.

Tycker det är toppen att det finns kläder som håller in.
Va fan, man vill ju vara fin trots extrakilon.

Jag införskaffade en body med ben. Den håller in mitt överflödsskinn effektivt och gör mig minst en storlek smalare. Det ser liksom en smula aptitligare ut om det inte svajar och skvalpar volanger och valkar innanför klänningstyget.

Hördu, jag fick bildgoogla body med ben. Vill också gärna ha en!

Ben-Affleck-Body-Diet-Plan.jpg

Menar du att det blir för tjockt med tyg? Nu är det som om jag sjunger strumpbyxans lov - och det gör jag väl - men strumpbyxor är tunna. Märks knappt. Men none of my business :)
Hoppas bröllopet blir en hejdundrande trevlig tillställning!

Jag ska på bröllop på midsommardagen. Har skaffat en fin gammalrosa klänning som går ner på halva vaden.

Har tyvärr finska ben - vita med blåa ränder.... Dessutom ganska fläckiga. Kan man ha nylonstrumpor mitt i sommaren? Mitt på dagen (vigsel kl 14.00 och fest därefter)
Vad är det för fel på vita ben? Tycker det är snyggare att visa än att försöka dölja.

OK

Så du fixar till dig, mejkar upp dig, fixar naglar, gör dig fin i håret, köper snygga kläder och så går du med vita lite ödemiga kärringben med fullt av ärr fläckar, ådror och lite åderbråck?

Då är vi nog lite olika du och jag :D
"mejkar upp dig, fixar naglar" mm skrev du inte i trådstarten och det är klart om man målar resten av de synliga kroppsdelarna ser det kanske dumt ut med omålade bara ben :)

Blir det inte bökigt att gå på toa i en sån?

Liknande trådar

Äldre Har riktiga "problemfötter", ostabila, höga fotvalv och för korta hälsenor, som allt i sin tur gett förstörda hälar, har inga kuddar...
2
Svar
21
· Visningar
2 047
Senast: svea
·
Övr. Hund Ja, nu har jag tagit ett av de svåraste besluten i mitt liv. Jag skulle bli så otroligt glad om någon orkade läsa/skumma igenom allt...
2
Svar
22
· Visningar
3 975
Senast: Lotus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar