Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Mina barn har också allväders-,regn- och thermobrallor att ta på men de VILL inte i skolan!
Och att gå våta... gärna, vem bryr sig liksom, säger de
Jag har barn som formligen gnuggar in lera och diverse andra "föroreningar" i sina kläder. Det brukar ändå gå bort i tvätten...
Jag undrar mest vilken temperatur du tvättar kläderna i? Jag kör allt utom overaller och jackor i 60 grader, så att det ska bli rent. Ibland blir det fäckar kvar och då får det vara så. De används ändå..
Jag använde grumme tvättsåpa (den med bomullsfröolja i) och aldrig sköljmedel.
Äsch, jag har ju nästan på mig fläckigare kläder än sådär Mina ungar hade utan tvekan fått gå så till skolan, hade aldrig stått och kämpat för att få bort det.
Alltså, nä det kanske jag inte har men på barn hade jag överhuvudtaget inte reflekterat över kläderna. Kanske kommer jag bli en dålig mamma, kanske missar jag något vitalt här, men det där är i mina ögon ingenting att reagera på.
För jävla jävligt att dina barn blir illa behandlade i skolan. Jag förstår då om din motivation till att hålla kläderna 'fina' är större än den annars kanske vore. Å andra sidan ska ungarna ge fan i att hacka på nån, oavsett hur kläder eller eventuell ekonomisk situation må se ut.
Va, har du?
Mina barn började ny skola i augusti och den äldsta på 10,5 år blir mobbad. Båda sönerna (den andra på 9) har fått höra mer än en gång att de är fattiga. De har nästan inga märkeskläder och klär sig alltså i kläder från lindex och liknande kedjor.
Hur ställer sig skolpersonalen till att ungar kommer med fläckiga kläder? Och ibland med hål på knäet? Rynkas det på näsan åt sådana barn? För det tror jag klasskamraterna kan göra, i alla fall i den äldres klass
Tyvärr tror jag att mycket sånt här beror på stämningen just på den skolan, tack och lov går mina barn i en skola på landet där alla härjar runt ute, ingen är särskilt modemedveten, eller jo det kanske de är men praktiskta kläder går före snygga kläder. Personalen trycker mest på att det ska finnas ombytes kläder eftersom de nästan alltid är ute och barnen kan bli blöta och då behöver de något torrt att sätta på sig. Men eftersom även personalen går runt i regnbyxor så är det inte så konstigt för barnen att oxå sätta på sig det.
Jag har aldrig sett eller hört personalen kommentera smutsiga eller trasiga kläder på något barn, och jag har inte hört några barn prata om kläder så jag tror att det är en icke fråga på våran skola.
Men med tanke på dina bilder så skulle jag, om jag var du, prova att tvätta kläderna i någon annans maskin för att se så att det inte är maskinen som är dålig. Kolla inställningarna på maskinen så det inte är något ekonomi eller miljöprogram i tryckt som gör att den tvättar sämre. Jag har någon sån knapp som man kan trycka in som gör att maskinen tvättar med mindre kraft.