Kjolar som åker upp?!

95johsv

Trådstartare
Någon mer än mig som har problem med att kjolar åker upp? Dvs minsta lilla stretch och voilà, jag har ett brett bälte och ingen kjol :banghead:

Har två kjolar som är på gränsen till för stora. Står jag still inga problem. Går jag är jag körd... Det verkar som min gångstil gör att de åker upp? Tar långa steg, men även om jag tänker på det åker de upp. Vad jag tycker är mest förvånande att kjolen åker över skinkorna också. Så hade det bara varit steget borde de väl stanna när det blir större? :idea:

Vill ju använda dessa. De passar till allt jag har liksom. :angel:

Japp, på mig åker sånna kjolar också upp efter några steg medans min kompis kan ha samma kjol utan att den rör sig.
Vi har kommit fram till att det är för jag har utstående rumpa so drar upp kjolen och hon platt =D
Men det kan lika gärna vara gångstilen =D

Så kanske rund rumpa är orsaken till att de åker upp? Aldrig funderat på! Det är ju svårt att ändra på liksom :D

Samma problem, har också rund rumpa. Lätta kjolar och klänningar åker ofelbart upp och lägger sig på den som på en jäkla hylla. Kjolar med lite tyngd i materialet brukar fungera bättre. Även när kjolen ligger som den ska så blir den ett par decimeter kortare bak än fram, vilket kan se lite lustigt ut. Jag brukar leta efter kjolar som antingen är längre baktill, eller såpass långa att jag kan korta dem lite på framsidan så att de blir jämna när de sitter på kroppen.

Jag tror att det handlar om materialet - både i kjolen och ev. strumbyxor. Jag har vissa klänningar som glider upp om jag har strumpbyxor men inte om jag är barbent och vice versa.

Det är en väldigt speciell känsla med kjolar som klättrar uppför benen :wtf:
Jag tror också på materialval. En blank underkjol borde göra susen.

Samma problem, har också rund rumpa. Lätta kjolar och klänningar åker ofelbart upp och lägger sig på den som på en jäkla hylla. Kjolar med lite tyngd i materialet brukar fungera bättre. Även när kjolen ligger som den ska så blir den ett par decimeter kortare bak än fram, vilket kan se lite lustigt ut. Jag brukar leta efter kjolar som antingen är längre baktill, eller såpass långa att jag kan korta dem lite på framsidan så att de blir jämna när de sitter på kroppen.

Har klänningar som är tunga och stickade som fungerar. Tyvärr finns inte liknande i kjol. Har jag en askuren kjol går det bättre men minsta stretch och tanke på hudnära så visar jag rumpan....:arghh:

Hade ett par shorts som var längre på insidan/baksidan. Underbara! Tyvärr är de utslitna. :cry:

De kjolar som vandrar mest tycker jag är silkigt eller mjukt material.
Styvare håller bättre.
Det värsta var när jag hade underkjol, då vandrade det mest. :D

Har samma problem, kanske kan bero på svankryggen och putrumpan :rofl: Har iaf ingen lösning eller idé på hur man kan lösa problemet så jag kommer följa den här tråden och kanske få nått tips på hur man får tighta kjolar/klänningar att stanna nere. :up:

Någon mer än mig som har problem med att kjolar åker upp? Dvs minsta lilla stretch och voilà, jag har ett brett bälte och ingen kjol :banghead:

Har två kjolar som är på gränsen till för stora. Står jag still inga problem. Går jag är jag körd... Det verkar som min gångstil gör att de åker upp? Tar långa steg, men även om jag tänker på det åker de upp. Vad jag tycker är mest förvånande att kjolen åker över skinkorna också. Så hade det bara varit steget borde de väl stanna när det blir större? :idea:

Vill ju använda dessa. De passar till allt jag har liksom. :angel:

Det beror nog på runda lår/rumpa i kombo med en smalare midja. Kjolen vandrar naturligt uppåt i rörelse! Välj en kjol som sitter i midjan och är mindre tight över höfter/rumpa/lår istället!

Tack för alla förslag!

Min midja sitter högt, jag är smalast 2 cm over naveln kanske? Där är jag 69 cm och over stussen är jag 96 ca... Rund rumpa! Dock är det en kjol eller klänning utan stretch så sitter den som den ska. Det är själva stretchen som verkar spela roll?

Om jag sager så här, några exempel;
Denna åker underkjolen upp på och den har jag I storlek M som då ska vara lite för stor enl deras storlekar:
http://www.hm.com/se/product/11913?article=11913-A&cm_vc=SEARCH

Medans denna i storlek 38 som då ska vara perfekt åker inte underkjolen upp;
http://www.hm.com/se/product/85263?article=85263-B&cm_vc=SEARCH

Tröjor, blusar, klänningar och kjolar m.m.
XS S M
Storlek
32 34 36 38 40 42
Byst 76 80 84 88 92 96
Midja 60 64 68 72 76 80
Stuss 84 88 92 96 100 104
Innerbenslängd 79 79 79 79 79 79

Förstår inte!

Liknande trådar

Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 930
Senast: __sofia__
·
Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
10 543
Senast: Imna
·
Hästmänniskan Vet inte riktigt vilket prefix som passar, så det får bli övrigt. Lång historia kort: Många händelser de senaste åren har krossat mitt...
2 3
Svar
49
· Visningar
12 415
Senast: Karminnie
·
Skola & Jobb Jag är rastlös. Inte på så sätt att jag inte kan sitta still, jag har inga problem med att ligga på soffan en hel helg med en hög...
2
Svar
35
· Visningar
3 775
Senast: tjenixen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCV
  • Ännu en kvinna
  • Motionscykel?