Kjolar som åker upp?!

Tack för alla förslag!

Min midja sitter högt, jag är smalast 2 cm over naveln kanske? Där är jag 69 cm och over stussen är jag 96 ca... Rund rumpa! Dock är det en kjol eller klänning utan stretch så sitter den som den ska. Det är själva stretchen som verkar spela roll?

Om jag sager så här, några exempel;
Denna åker underkjolen upp på och den har jag I storlek M som då ska vara lite för stor enl deras storlekar:
http://www.hm.com/se/product/11913?article=11913-A&cm_vc=SEARCH

Medans denna i storlek 38 som då ska vara perfekt åker inte underkjolen upp;
http://www.hm.com/se/product/85263?article=85263-B&cm_vc=SEARCH

Tröjor, blusar, klänningar och kjolar m.m.
XS S M
Storlek
32 34 36 38 40 42
Byst 76 80 84 88 92 96
Midja 60 64 68 72 76 80
Stuss 84 88 92 96 100 104
Innerbenslängd 79 79 79 79 79 79

Förstår inte!

Det är väl inte märkligare än att den modellen(trikå, figursydd) är svår till din figur? Enligt tabellen borde du ha 38-40(vilket kan medföra att midjan blir aningen stor i den större). Alla modeller passar inte alla och HMs storlekstabeller skulle jag nog inte ha som bibel. Stirra dig inte blind på storlekar och prova lite större och andra modeller. Det stretchiga tyget strävar mot ditt smalaste ställe, så pennkjolar ska kanske på dig helst inte vara i trikå. Mer A-linjeformat torde sitta bättre.

Funderar på att sy en underkjol I fodertyg med blyband I... men tror faktiskt det är överkjolen som hjälper till att dra upp underkjolen?

Det är väl inte märkligare än att den modellen(trikå, figursydd) är svår till din figur? Enligt tabellen borde du ha 38-40(vilket kan medföra att midjan blir aningen stor i den större). Alla modeller passar inte alla och HMs storlekstabeller skulle jag nog inte ha som bibel. Stirra dig inte blind på storlekar och prova lite större och andra modeller. Det stretchiga tyget strävar mot ditt smalaste ställe, så pennkjolar ska kanske på dig helst inte vara i trikå. Mer A-linjeformat torde sitta bättre.

Tänker mer att båda har en trikåunderkjol, skillnaden är att den korta kanske får hjälp att åka upp av övertyget medan den långa är askuren och därmed inte hjälper till att hålla sig uppe utan åker ner när den kan.

Jag har samma problem och är nästintill säker på att det har att göra med att jag har ganska smal midja men rätt breda höfter, så när storleken är bra i midjan så är kjolen alldeles för rak i formen och därför sitter åt lite för hårt över höfterna och då vandrar den. Dom kjolar som sitter kvar på plats, är kjolar som inte är raka utan är bredare över höfterna men ändå går in i midjan.

Du kanske har liknande kroppsform?

Liknande trådar

Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 930
Senast: __sofia__
·
Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
10 543
Senast: Imna
·
Hästmänniskan Vet inte riktigt vilket prefix som passar, så det får bli övrigt. Lång historia kort: Många händelser de senaste åren har krossat mitt...
2 3
Svar
49
· Visningar
12 415
Senast: Karminnie
·
Skola & Jobb Jag är rastlös. Inte på så sätt att jag inte kan sitta still, jag har inga problem med att ligga på soffan en hel helg med en hög...
2
Svar
35
· Visningar
3 775
Senast: tjenixen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Senast tagna bilden XV
  • Muddypaws 24/25