Kissing Spines

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare eaalin
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 746
E

eaalin

Hej alla hästmänniskor!

Jag känner att jag behöver skriva av mig och få hjälp och råd.

Min halvblodsvalack på 14 år har ks och fick diagnosen i höstas. Han går att rida men då lättare ridning. Han är en pigg och glad kille som gärna gasar på i skogen och blir stark men på bana går ha super. Vi tömkör även.

Men jag vill göra GMU (Grundläggande militär utb) i höst och kmr då vara borta i 3 mån och kommer hem en del helger. Behöver då ngn till min tottis men vill inte lämna bort han utan ha kvar han i samma stall men att ngn har han på foder. Sen efter min utb. kommer ja börja jobba som soldat och kmr ibland åka på övningar och vara borta ett par veckor. Behöver då även ngn till honom.

Mitt stora beslut är: Göra det jag drömmer om och utb. mig och försöka hitta ngn till min häst, men om jag inte hittar ngn, ska jag då ta de svåraste beslutet för en hästägare? Eller strunta i min dröm och jobba med ngt jag inte vill och ha kvar min bästa och älskade vän? Kommer jag kunna sälja han till ngn pga hans ks eller lämna på foder, elr kmr det få bli det svåra beslutet?

Detta är det värsta beslutet jag ens funderat över men behöver mer råd.
Behöver er hjälp! /en ledsen hästägare

Sv: Kissing Spines

Jag tycker absolut du ska sattsa på utbildningen. Har man bara kunskap om KS och vet hur man ska rida o sköta så är det inga problem. Det gäller bara att hitta rätt person!

Sv: Kissing Spines

Jag vill ju verkligen men om det inte finns någon som kan hjälpa mig med min häst, vad gör jag då? de är det som är det jobbiga

Liknande trådar

Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 807
Senast: Thaliaste
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
28
· Visningar
3 478
Senast: malumbub
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
27
· Visningar
5 754
Hästvård (Lång text men behöver verkligen hjälp) Hej! Jag sålde en hopphäst för ca 1,5 år sedan till en hobby ryttare som skulle ha honom som...
2
Svar
39
· Visningar
11 062
Senast: QueenLilith
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka