Kiropraktorbesök

BernT

Trådstartare
Konstig fråga kanske men hur avklädd brukar man vara hos kiropraktor? Jag ska dit kl 12, ska kolla nacken/halsen. Tänkte ta typ axelbandslös bh + linne, det borde väl funka? Jag är inte orolig för att kiropraktorn ska vara oproffsig eller så, jag insåg bara att jag inte har en aning hur man brukar göra.

Jag brukar få ta av mig så att jag har kvar byxor + bh. Har jag tex jeans får jag ta av dom också men då är det mina höfter som är problemet så kiropraktorn måste ju komma åt där.

När jag ligger på mage knäpper kiropraktorn upp bhn för att sen knäppa den igen när jag ska vända mig om.

Jag brukar ha mjukisbyxor, linne/t-shirt och sportbh typ. brukar få ta av mig t-shirten.

Okej, sportbh kan jag nog inte ha, den sitter där det gör ont och jag antar att kiropraktorn ska klämma där. Eller vad gör de egentligen? Är helt clueless :angel:

Jag brukar ha "vanliga" kläder på mig. Jeans, t-shirt och vanliga underkläder. Min kiro brukar vilja att man tar av allt utom just underkläderna. BHn knäpper han upp vid massage.

Jag brukar alltid få behålla byxor och tröja på hos kiro, har gått till flera olika.
Ibland tar dom handen på insidan, men ingen har hittils bett mig ta av den eller knäppa upp bh eller så...

(Kanske ska tillägga att jag bor i Norge.)

Det är olika hos olika kiropraktorer, och beror nog på hur mycket kiropraktorn vill se för att kunna göra en bedömning. Jag brukar få klä av mig till trosor och bh i alla fall första gången. Då vill kiropraktorn se hur höften ser ut och typ benställning, få en helhet. Sedan brukar det räcka med att ta av sig tröjan.

Konstig fråga kanske men hur avklädd brukar man vara hos kiropraktor? Jag ska dit kl 12, ska kolla nacken/halsen. Tänkte ta typ axelbandslös bh + linne, det borde väl funka? Jag är inte orolig för att kiropraktorn ska vara oproffsig eller så, jag insåg bara att jag inte har en aning hur man brukar göra.

Jag tar av mig till BH och trosor hos naprapat/kiro. Sedan knäpper han upp BH:n om det behövs. Jag ser honom som en läkare, dvs utgår ifrån att han är professionell. Det har aldrig varit något problem hos alla de jag gått hos (fem st, varav fyra manliga). Sedan är jag iofs väldigt obrydd vad det gäller nakenhet.

Okej, sportbh kan jag nog inte ha, den sitter där det gör ont och jag antar att kiropraktorn ska klämma där. Eller vad gör de egentligen? Är helt clueless :angel:
Det har aldrig vart några problem när min kiro har behövt jobba med området där sportbhn sitter, men har du vanlig bh så knäpper Hen väl upp om det behövs :)

Tog av mig så jag hade trosor och BH om jag minns helt rätt, eller så var byxorna på. Det är några år sedan. Jag skulle gå igenom hela kroppen då jag hade ont överallt. Nu var jag dessutom höggravid men han lyckades knäcka till det som behövdes ändå. En mycket god kiropraktor som alla rekommenderar här i stan annars hade jag aldrig vågat gå som höggravid.
Upplevde det som väldigt professionellt trots att jag var halvnaken och kände mig obekväm, allra mest pga magen.
Dom är nog vana vid halvnakna människor och gör sitt jobb och försöker få folk att vara bekväma trots avsaknad av vissa klädesplagg på kroppen under behandlingen.

Vad skulle du behandla då? Alltså vad jag känner mig pryd nu men nä jag tänker inte klä av mig så mycket.

Min vill att jag har bara underkläder för att han ska kunna se alla muskler ordentligt. Jag kör på boxertrosor då, det känns okej. I början innan vi kände varandra så hade jag linne och tights.

Vad skulle du behandla då? Alltså vad jag känner mig pryd nu men nä jag tänker inte klä av mig så mycket.
Det var bara undersökning första gången, hon ville väl se hela kroppen med snedheter osv. Detta var första kiron jag gick hos, senare gick jag till en annan och där tog jag bara av på överkroppen och hade bh-n på.

@BernT Hur blev det?

Jag har haft två kiropraktorer hittills. Hos den förste behövde jag inte klä av mig alls vid de vanliga besöken, men vid de mer genomgående undersökningarna fick jag ta av mig på överkroppen och ha på mig en typ av läkarrock med öppen rygg. Hos nuvarande kiropraktorn får jag ta av mig allt utom underkläderna, men då kollar hon både rygg och höft till skillnad från den förste som bara kollade ryggen.

@BernT Hur blev det?

Jag har haft två kiropraktorer hittills. Hos den förste behövde jag inte klä av mig alls vid de vanliga besöken, men vid de mer genomgående undersökningarna fick jag ta av mig på överkroppen och ha på mig en typ av läkarrock med öppen rygg. Hos nuvarande kiropraktorn får jag ta av mig allt utom underkläderna, men då kollar hon både rygg och höft till skillnad från den förste som bara kollade ryggen.

Det gjorde ont.. Ska dit om en vecka igen men sen är det nog bra. Hade gymsharktights på + bh så det kändes helt okej :)

Jag har gått regelbundet till kiropraktor i 13år och behöver bara ta av tjocktröja om jag har sådan på mig.. Vid enstaka besök har jag behövt ta av tröjan för att kiro ska kunna se bättre..

Min ville inte att jag tog av mig alls eftersom han menade att han fick bättre grepp om jag hade på mig t-shirt.

Behandlade främst nacke.

(Det var en av Finlands bästa. Hjälpte inget alls).

Jag har bara kallingarn på och strumpor men kalsongerna drar hon ner då hon behandlar rumpan . Hon är professionell och jag tänker som så att jag har inget som hon inte sett förut lika så när jag skulle op nacken andra gången och behövde hjälp att duscha två gånger före då jag inte klarade av det själv så tänkte jag samma sak . Kanske annorlunda då jag är man kanske det känns mer kränkande för en kvinna men vad gör man

Liknande trådar

• Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 305
Senast: Snurrfian
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 431
Skola & Jobb 15 år i vården blev det men nu säger kroppen tvärstopp, ALLT gör ont, hela tiden. 3 omgångar av vad jag förstått i efterhand var...
2 3
Svar
47
· Visningar
7 740
Senast: fejko
·
Relationer Jag vet inte ens vars jag ska börja, ska försöka förklara. Om nån skulle veta vem jag är så skriv inte ut det här. Jag och min mamma...
2
Svar
23
· Visningar
4 749
Senast: Lingon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Kattbilder #10