Sv: Kiropraktor mot sne´het
Om du går till en kiropraktor kommer denna att knäcka kroppen rätt. Efter 2 dygn är du i samma läge igen eftersom musklerna är tränade till det läget.
Gå till en massör (som jobbar med friskvård inte bara för att det är skönt) till att börja med, har du ff låsningar i kroppen efter det så gå till kiropraktor. Det är även bra att gå till sjukgymnast o träna upp de muskler som behövs för stabiliteten.
Fast det beror väl på hur "stor" låsningen har varit och hur den sitter?
Jag gick till kiro eftersom jag trodde jag var sned i bäckenet men jag var spikrak ända upp till nacken, där satt mitt problem! Detta hade fortplantat sig hela vägen ned o gjorde att jag hade svårt att sitta jämnt på sittbenen och satt snett o vint. Men är nacken blev fixad gick det så gott som över.
Jag får fortf tänka mkt på hur jag håller huvudet och kroppen men det är precis som fjordtokan säger muskulärt, den biten är lättare att rätta till själv än en låsning iaf.
Det höll sig bra ngn månad men nu ska jag dit och kolla upp det igen imon, antingen så har det kommit tillbaka (dock i MKT mildare grad, jag har fortf full rörlighet vilekt jag inte hade innan) eller så får jag börja träna vettigare.
Därmot: Min mor kollade sig oxå samma gång som mig men kiron skickade henne direkt till massör, hon var spänd i ryggen att krion inte tyckte det var lönt att fixa något innan en massör behandlat henne minst 2 gånger. Så som hon såg ut så skulle de eventuella låningar som gick att få bort återkomma typ direkt. Men hennes fall hörde inte till de vanligare. Hon var dock så gott som rakt i kroppen.
När hon återkom efter massage så gick det bättre och hon märkte skillnad.
Sen tappade min unghäst henne i backen och efter det fick krion väääldigt mkt att göra igen...
Personligen går alltså jag hellre till krio i första hand, så även med mina hästar. Är det en vettig kiro blir man vidareskickad om ytterligare behandling efter att grundproblemet är fixat krävs. Men så gör ju även en vettig massör, även om de börjar i andra ändan. Jag tror det har mer o göra med vad för folk man har kring sig att göra/egna erfarneheter vad man går till först.