Kingston Flatseat..bra eller urkass??

ika77

Trådstartare
Hejsan!
Jag har en Kingston flatseat 17" som jag har försökt bli av med i evigheter känns det som... Har haft den ute på annons på flertalet ställen, men utan framgångg.
Det är helt enkelt ingen som vill ha den... :confused:
Nu har jag lämnat bort den till en affär här som säljer begagnat.. Jag ger i stort sett bort den för just nu vill jag bara slippa se den..
Är Kingston så dåliga eller vad beror det på??
Den var ganska hård, tyckte jag och jag satt som en potta skit i den.. :D
Men min kompis tyckte den var helt underbar och satt som en smäck.. :)
Men det är ju som med vilken sadel som helst.. En sadel kan ju inte passa alla.
Nån som vet nåt om Kingston och dess efterfrågan?
Att den inte är såå stor har jag räknat ut, men varför?!?!
:confused: *nyfiken*

Är det inte en poppis modell eller en extremt billig sadel verkar det vara ursvårt att sälja sadlar. Jag har har en Stübben till salu, fin sadel men utan stora knästöd och djupt säte = den går inte att sälja ens för 3000:- *suck*.

Ja, det verkar svårt... hoppas att du får din såld.. Så länge min är inne i affären så slipper jag åtminsone se den bara hänga här och skräpa.. :cool:

Vad ska du ha för din sadel då???? *ler*

Ha det!! :bump:

hejsan,jag hade en kingston flatseat förut,och den var skön men urusel i kvalité,sömmen där fram gick upp efter bara ett par ggr's användning.Kingston är ju ett "b märke" från börjes och tyvärr ingen bra kvalité alls,därför vill ingen ha dom,,jag höll på länge innan jag fick min såld och fick då nästan skänka bort den..
Lycka till:)
mvh camilla

Nää.. det e väl ingen supersadel, precis.. jag tyckte aldrig om den alls.
Red i den ett tag p.g.a "brist på annat" men hela min sits blev störd av att jag satt så fel i den. Dels var den 17" och jag behövde 16" så jag fick ju sitta och hoppa fram hela tiden för att sittytan var alldeles för stor!
Snacka om att det var irriterande när hästen går skitbra och så... *skutt,skutt*.. fram isadeln och ...*tjoff*
hästen tappar all fokus...^*suck.... NÄ det var inget för mig... usch!!!! :D :D :D

Jag har haft en Kingston dressyr och det var nog det sämsta jag suttit i i sadelväg. Ingen formning alls, ingen sits heller... :mad:

Sen är dom så billiga.
Dom har sålts för 1000kr nya. vad blir då begagnat priset?

Men snälla.... Det är ju bara att kasta en blick på bilden som finns i katalogen, så ser man att den ser ut som en leksaks sadel och omöjligt kan ligga bra på en levande häst.... :crazy: Borde vara lag mot att sälja sån skit..

Mmmm..Det ligger ju nåt i det..
Jaja.. nu är den inne på affärn och får jag 100 spänn så är jag glad.. :)Det blir en stor säck morötter till pållen min och så slipper vi se den. ..
Fast den kostar mer än 1.ooo kr ny, för min var köpt på Börjes -02 och den kostade 1.795;- ( har kvittot kvar)

Whatever.. Den blir inte bättre för det!!!! :rofl: :rofl: :rofl:

Dom har haft den under någon period för 1000kr.
Funderade på att köpa den då. Hoppsadeln jag har nu är för smal i bommen och att hoppa i dressyrsadel är bara halvskoj...

VAd är det för bomvidd på din?

17" och normal bomvidd.

Ok.. det kan nog stämma att de hade nån kampanj eller nåt då.
Jaja, vi får se om det finns nån som vill ha den ..
". Den som lever får se..."

Glömde säga att den satt så illa på min ena häst.
Lutade bakåt i hela bakdelen så det såg ut som att den var helt nedsutten baktill..*Mutter* :crazy:
Mycket knepig sadel det där...

den där "skit" sadeln var den enda som låg bra på min häst och jag kan säga att den var kanon att rida i :D
Bara för att en sak är billig betyder inte det att det är skit :mad:

Jag sålde min begagnade sadel för 1200 kr och den blev såld nästan med en gång.

Det är så typiskt att allt som är svindyrt också är det bästa, men tyvärr är det inte sant.

Nä naturligtvis inte !!! :)
Just nu så rider jag i en sadel som kostade 800 kronor i nypris! Heeelt underbar!!!!
Priset har ingen som helst betydele. Det skulle väl vara för hållbarheten då, förstås..
Jag red en gång i en Zaldi, tror jag att det var.. Den var gräslig!! Men den höll säkert i 20 år.. :rofl:
Jag har ridit i andra Zaldi och de har varit suupersköna, så det är ju så olika från sadel till sadel och olika modeller.
Men just min Kingston passade inte till mig och definitivt inte till mi häst.. :crazy:

Anledningen till att jag tillslut inte köpte är den smala tunneln. Det kan inte passa BRA på någon häst.

Jo, det gör det oftast, när en sadel kostar lika mkt som en sadelgjord av bättre märke så säger det sig själv att något är fel.... :smirk: Vet du att den är stoppad med tygtrasor t.ex?

Vad för andra sadlar provade du då, om Kingston låg bäst??

Jag vet inte vad den heter..
Som sagt en billig sadel. Hade en hästaffär ett par mil bort som sålde den..
Likvärdig med den billiga Pinton som är i Börjes.

Liknande trådar

Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
10 810
Senast: Imna
·
Hästmänniskan Hejsan, Jag letade efter min första egna häst för 1 år sedan och jag var och provred ett 8 årigt fullblod när jag råkade hitta hästen...
4 5 6
Svar
108
· Visningar
19 913
Senast: mackan
·
Hästmänniskan Har en lååååång historia jag ska försöka göra kort. Vill höra utomståendes åsikter o höra om det här är rimligt och jag bara...
2 3
Svar
52
· Visningar
14 961
Senast: QueenLilith
·
Gnägg Lilla Kadde som jag visade upp här på buke för 6 år sedan. Ville så stolt visa upp min fina travare. Och trodde att jag skulle få en...
Svar
13
· Visningar
4 853
Senast: Varmblod90
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka