Halali

Trådstartare
..hur är de? Har blivit erbjuden att vara fodervärd och ska kanske åka & kika men vill gärna höra vad ni bukare tycker. Har bara träffat en som var smått..speciell.

Vet inte riktigt vart jag vill komma men har inte lyckats hitta nån som verkligen GÖR nåt speciellt med sin kines. Är det så att de varken lämpar sig för agility eller lydnad? Så att de liksom bara "är"?

Och hur vanligt är det egentligen med tandproblemen? Drabbar det även puffarna?

Mvh Halali

Sv: Kineser..

Min kusin har 3 st. Två nakna och en puff. Puffen är jättego och snäll, men de andra två..vilka hundar alltså. Inte lite ettriga. Jag gillar dom INTE. MEN som med alla hundar så beror det ju på psyke och hur man uppfostrar dem. Min kusin har fullt upp med flera barn osv så jag tror inte hon haft så mycket tid över till att uppfostra hundarna, vilket är mycket synd. Men annars tror jag att de kan vara jättegoa hundar. :)

jag har en kines som snart är ett år. världens roligaste hund! han leker med dom stora hundarna 2 dalmatiners är med i stallet och är alltid pigg och glad. tror det är precis som med alla raser var noga med var din hund kommer i från. dom skall behandlas precis som anndra hundar och är inte alls så sköra som man tror. det är bara dom nakna som har problem med att tappa tänder.

jag tror kineser är väldigt präglade av sin miljö för jag har märkt att folk som har mer än en eller möjligtvis två kineser/hundar varav en är kines) så blir kinesen väldigt ettrig och rent ut sagt elak på andra hundar.

"min matte, min matte, min matte" ungefär...

Jag har en kines som alltid varit ensamhund och han hänger med på ALLT!
Snällare hund får man leta efter!

Han skäller nästan aldrig, han är lugn när det är mycket folk, har legat och sovit under tornerspel med över 500 pers i publiken som jublar...
Han fick beröm senast han var med på hästklinik att han var så cool för veterinären kände någon som hade en kines och den sa hon var ettrig av sig.

Min har inga tandproblem och den är naken. Jag tror att det börjar bli vanligare att man avlar på hundar med bra-bättre tandsättning nu än förr, att man tänker på det.

angående aktivering så har jag spårat lite med min kines, det tycker han är jätteroligt och han är duktig på det!

Vet även att det förra året (?) var lydnadstävling/uppvisning och nån uppfödare som gjorde en succeuppvisning med två puffar!

Agility borde dom passa utmärkt till, dom är ju i rätt storlek och exteriör! Lätta att ha att göra med.

Min har jag lärt lite enkla saker och det tar typ 10 min innan han fattar vad han ska göra men sen sitter det liksom!

Tack alla för era svar! Blir himla glad varje gång man får sina små fördomar på skam :o:D :bow:

Ska & kika valpar & mingla med uppfödare & tik och se hur det känns nästa vecka. Attans att det alltid ska va så pirrigt, nu lär jag va sjukt otålig hela helgen :bump:

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag har alltid älskat hundar och är uppvuxen med labradorer i kärnfamiljen. Har från det jag var barn gått ut med hundar, genomgående...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 688
Senast: Cissi_ma
·
R
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 293
Senast: Red_Chili
·
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
58
· Visningar
6 643
Senast: Ragdoll
·
Hundträning Jag har en chihuahua hane på 4 år som sen valp varit försiktigt och osäker och alltid behövt mycket stöd. Har i vissa situationer blivit...
Svar
2
· Visningar
1 109
Senast: Red_Chili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka