Kill/barn/sov/lek-rum?

3

333

Ja nu ska killen få eget rum om typ 2 månader. Då är han strax över året...

Hur ska jag inreda:confused:

Vill dela rummet på mitten typ, det är 4 meter långt och 3 meter brett.. Jag vill ha en lugnt inrett "pojksovrum" och en lekdel med djungel tema... men jag vet ej hur jag ska göra det. Har ni tips å allra helst bilder på ert barns rum.. SNÄLLA sätt in bilder om ni kan:bump:

När bytte ni spjälsäng till annan och till vad?

Tack på förhand:bow:
 
Sv: Kill/barn/sov/lek-rum?

22 stycken som varit inne å tittat men ingen har svarat... hmmm? tråkig fråga..?
 
Sv: Kill/barn/sov/lek-rum?

Jag håller också på att inreda min snart 1 åriga pojkes rum. Hittade faktiskt en hel del roligt på Ikea. En lång grön orm, en matta, säng som jag ska ha draperi för så att det blir lite mysigt och massor av kuddar. Nu är han så liten ännu så att det är mest "markbundna" saker jag leta efter. Men senare tänkte jag mig ett stort skrivbord med koja under och kanske någon slags klätteranordning i rummet.
Dessutom har han fått ett eget akvarium med fiskar. Den enda gången han är still det är när han tittar på fiskarna :)
 
Sv: Kill/barn/sov/lek-rum?

Hola,

Nu har min son inget djungeltema men jag visar några bilder ändå eftersom jag tycker att hans rum funkat så himla bra. Rummet gjordes iordning straxt efter han fyllt ett och nu är han tre.

Hyllor med lådor för att kunna sortera leksaker.
Mycket fritt golvutrymme att röra sig eller plocka fram leksaker på.
En Sultansäng med fullsizemått 120x200 så mamma eller pappa kan sova brevid (eller lägga sig där när egna sängen är full) om så behövs. Funkar bra längre fram när kompisar kommer på övernattning. Mjukaste varianten, utan ben så han inte gör illa sig om han ramlar ur sängen. Vilket de brukar kunna göra i början. Båda barnen har fått sultansängar direkt efter spjälsängarna.

Min son tycker om Dinosarier... så det blev till att måla lite såna...
lekr1.jpg


Hyllor fastskruvade i vägg...
lekr2.jpg


Stor, mjuk säng utan ben, perfekt för lässtund och gos. Och funkar för alla att sova i....
lek3.jpg


Kanske lite input till ett fungerande barnrum för din son...

mvh Eva
 
Sv: Kill/barn/sov/lek-rum?

Här är lite bilder från vårat barnrum, än så länge sover bara Elin där, men det är tänkt att Freddan ska flytta in oxå, och då blir det en våningssäng. Det är ett ganska litet rum och de leker i andra rum oxå.

Ikea hylla, sväljer enormt mycket tycker jag! Dock väldigt klättervänlig... Det är alltså två som vi har satt ihop...
24184015.jpg


Bokhylla, oxå Ikea, väl förankrad i väggen! :D

24184026.jpg


Det var de bilderna jag hade just nu... Men som sagt Ikea har mycket roliga saker, relativt billigt. Men har man gott om pengar så finns det ju en mängd "inredningsbutiker" med roliga saker...:angel:
 
Sv: Kill/barn/sov/lek-rum?

super bra-tack för bilderna än så länge:bow:

Förankra hyllor är det oxå tid för ja..hmmm.. tiden går fort..

Ang säng, smart ide`med att ha en stor så man kan sitta å läsa osv men.. ja jag vet inte ...från spjälsäng till storsäng?.. vill inte barn ha det trångt å mysigt då de sover, eller? visserligen sover han bäst då han övernattar i vår säng;) .. och absolut bäst om vi inte ligger i den och tar upp "hans plats" + att både jag å pappa snarkar hi hi
 
Sv: Kill/barn/sov/lek-rum?

Hm säng ja, Elin bytte från spjälsäng till 120 bred säng... :D Men då hade vi märkt att hon vaknade av att hon slog i spjälsängen. Hon sov kanon när hon fick byta! Och en bred säng är superbra så man kan ligga brevid dem om det behövs.
Våningssängen som vi ska köpa är 120 bred nertill och vanlig 90 uppe. För vi konstaterade att Elin väldigt sällan behöver någon som ligger brevid numera, och vid de tillfällena kan man göra en rokad och byta sängar... :D

Freddan somnar i sin spjälsäng, men vaknar kl 23 (jämt) och då flyttar jag över honom till oss och sen sover han som en stock fram till 04 då han äter och sen somnar om.
 

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
23 722
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Behöver ventilera. Få lite frisk luft i en annars ganska het luft. Min partner har barn sedan innan. Vi hade en rätt bra relation...
2
Svar
39
· Visningar
4 695
Senast: Ciccio
·
Övr. Barn Jag och sambon väntar vårat första barn i januari och bor i dagsläget i en tvåa på 55 kvadratmeter. Graviditeten var oplanerad och...
2 3
Svar
53
· Visningar
6 664
Senast: Korven
·
Övr. Barn Jag vill börja med att be dig som upptäcker att du känner mig antingen slutar läsa eller berättar för mig att du läser... Det är ingen...
17 18 19
Svar
369
· Visningar
33 090
Senast: ako
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp