kigali och joost

Baddy96

Trådstartare
har precis fått hem min nya hopphäst, ett 9-årigt KWPN sto e. Kigali-joost. Hon har placeringar i 1.35 i holland. Men jag kan inte hitta nån information om stammen. Någon som kan hjälpa mig??:confused:

PICT3638.jpg

PICT3637.jpg

PICT3619.jpg

Sv: kigali och joost

fin häst och bra stam!
sök på kigali på paardenfokken.nl så hittar du info om honom och du hittar även din häst där om hennes mamma heter Heather

Kigali är en riktig pärla!

Han vann unghäst-VM i hoppning, och går nu de högsta klasserna dressyr med Coby och Marlies van Baalen.

Jag har sett honom live ett par gånger och jag älskar honom. Snygg, trevlig och oerhört elastisk!

Gå in på sporthorse så ligger han överst!

http://www.dressuurstalvanbaalen.nl/index.asp

Jag tror att 4-åringen som jag hjälpte till att rida in har Joost som morfar

Så var det inte det var Ladalco, men som mormorsfar har hon Joost.

Dvs. Looping-Ladalco-Joost

Senast ändrad av en moderator:

Joost är en holsteinerhingst som verkar i aveln i Holland. En mycket uppskattad hingst!

The Dutch-graded Holstein stallion JOOST plays a vital role in the breeding policy of the top Dutch stud Stal Roelofs, which bred the stallion Magic Darco. Many of Joost’s internationally successful showjumping offspring were bred by them, including the well-known stallion VIP and the top mares Esprite and Gadernmie, while such performers as Hay Guy, Osta Carpets Carrera and PS Galveston also have Joost as a sire. As a reflection of this, his showjumping BLUP is currently a very impressive 148.

tack för alla svar..så då är det fin stam då..kul att få veta det...min häst är en pärla också och jag älskar henne redan:)

Såg att hon är Kigali-Joost-Topas.
Topas är morfar till Okidoki ;)

Finns en avkomma till Kigali här i sverige som heter Tiesto (ue. Peter Pan) som ser supertrevlig ut och hoppar jättefint!! Gillar den skarpt, dock har jag för mig att den är ganska liten

Såg att hon är Kigali-Joost-Topas.
Topas är morfar till Okidoki ;)

Finns en avkomma till Kigali här i sverige som heter Tiesto (ue. Peter Pan) som ser supertrevlig ut och hoppar jättefint!! Gillar den skarpt, dock har jag för mig att den är ganska liten

haha..min häst är iaf stor...eller det kanske är jag som är liten..:D

PICT3640.jpg

Är det Tiesto som Kamensky rider?

För den är verkligen läcker :d

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 689
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
33 582
Hundträning Hej alla hundmänniskor! Jag skulle behöva råd! Har precis blivit jourhem åt en 4 årig kille från Rumänien då de som adopterade honom...
2
Svar
33
· Visningar
3 920
Senast: Myrten
·
Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
41 638
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård