Keywords och description

Nafayette

Trådstartare
Försöker fixa en sida på 4 olika språk.
På startsidan som sedan länkar vidare till dom 4 språken ska jag nu lägga in keywords och description.

Hur många ord kan man maximalt skriva i "keywords" utan att bli ignorerad av sökmotorerna??
Kan jag upprepa keywords i 4 olika rader på dom 4 olika språken??

Och kan jag lägga in 4 olika rader "descriptions" med dom 4 olika språken??

Hoppas ni förstår vad jag frågar efter..:crazy:
AM

Sv: Keywords och description

Det enda jag kommer att tänka på är att överdriven sökmotoroptimering ignoreras av sökmotorerna, och är därför ett "big No No".
Däremot vet jag inte vart gränsen går, i dagsläget. Den varierar säkert mellan olika sökmotorer, så Google får väl ses som normen.
Flera Meta-Keywords-taggar kan nog påverka. Bör vara bättre att använda en till att beskriva sidan på flera språk. Du har inte funderat på att bara lägga in keywords-infon på det språk som finns mellan body-taggen?

Numera är sökmotorerna så bra på att indexera sidor, så title-taggen är det viktigaste, bortsett från själva innehållet.

Intressant fråga, btw, ska undersöka saken mer ingående :)

Nu är jag inte en expert på kodning då jag använder Dreamweaver kobinerat med lite kodning själv.

Själva description och keywords ligger på varje exemplar av respektive språk..Indexsidorna
Men när man går in på själva startsidan så finns det då fyra länkar till språken man vill in i.
Och det var den sidan jag undrade om.

Om man t.ex går in på cd.com så har den sidan också flerspråkiga alternativ.
Men tittar man på källan så står just keywords och description på Svenska.
Bor man i Tysklans så använder man ju Tyska ord vid googling....

Äsch..förstår du tankebanorna??

Vore snällt om du kunde få fram hur det ska vara eller hur jag bör göra.
Var inne på att blanda keywordsen i olika språk på samma rad..en idé bara..

AM

Hehe, jag antar att det var du(formidable) som ställt samma fråga på webForum och fått i stort sett samma svar som jag givit :)

Om du på startsidan vill ha keywords på flera språk bör du nog samla dem i en meta-tagg. Men vad är det som finns på startsidan? Ska man bara välja språk där? Eller finns det massa info på de olika språken? När folk googlar så kommer de ju antagligen komma in på en sida med mer innehåll(= fler ord som ger sökträffar), än en startsida där man bara väljer språk. Sen kan man ju som användare välja att klicka på Hem, eller motsvarande om man vill veta mer om företaget/organisationen/personen som sajten handlar om :)

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
27
· Visningar
3 222
Senast: Hazel
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 755
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
41 639
Senast: Hedinn
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
7 617
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar