Kattsnack nr 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tre :up::up::up:!

Så fort hon kom hem fick Alice lite av sitt vanliga blötfoder, men nä det smakade inte, men jag hade köpt två små påsar av det hon åt på sjukhuset och hällde upp lite av det. Det åt hon lite av! :up:
Sedan hällde jag upp lite av torrfodret, bara utifall tänkte jag men det åt hon lite av också! :up:
Och sist så gick hon på lådan! :up:

Det är lättare att byta blötfoder än torrfoder så det känns skönt. Nu saknas det bara att hon dricker lite men det gör hon sällan i vanliga fall ändå. Köpte en doseringspruta utifall jag behövde få i henne vatten :D Men nu var maten det viktiga :up:

Exets katt är fotfarande borta.. Jag får lite ont i magen av det, hon klarar sig inte ute tror jag.. Lilla kisse, kom hem nu! :(

Eftersom jag är kattvakt till min brors katt nu under denna veckan så skämmer man bort hans katt. och sen tar man hand om sin egna katt som bara tittar på en när man kommer hem sent

@Asko Ååh vad underbart att höra att hon är hemma igen! Lilla vännen. :heart Jag tror nog att aptiten ska komma tillbaka nu när hon är hemma i tryggheten.

@sthu Hoppad att lilla kisen kan komma hem igen snart! Jag förstår att du är orolig. Jag hoppas att någon snäll själ har tagit in henne. :heart

@Asko Ååh vad underbart att höra att hon är hemma igen! Lilla vännen. :heart Jag tror nog att aptiten ska komma tillbaka nu när hon är hemma i tryggheten.
Hon har ätit upp nästan all blötfoder som jag gav ikväll nu :banana: Hon åt allt utan minsta hetsätande, bara lugnt och med fina pauser som en riktig DAM :love:
Imorgon ska jag köpa en medicin som hon ska få imorgon eftermiddag för att dämpa febern och så hoppas vi att det räcker så :up: Hon har visat tydligt hela kvällen att hon vill gå ut så imorgon ska hon få göra det också :D

Det värmer så varmt i mattehjärtat när Alice spinner och skyndar i förväg till sovrummet när jag ska lägga mig trots att hon inte ens ligger i min säng då - hon vill helt enkelt sova i samma rum som jag :love:

Man uppskattar de här småsakerna på nytt efter en sjukhusvistelse, de här dagarna var det längsta vi någonsin varit isär i hela hennes femåriga liv :D:love:

@sthu Hoppad att lilla kisen kan komma hem igen snart! Jag förstår att du är orolig. Jag hoppas att någon snäll själ har tagit in henne. :heart

Ja det kan ju vara så. Hoppas de tar och kollar chipet så hon kommer hem igen.

Är hon innekatt eller utekatt?

(Nej autocorrect, jag menar utekatt och inte utsatt :cautious:)

Inne. I och med att hon bara har tre ben är hon inte så lämplig ute på egen tass.. Fast hon är snabb som en iller så kanske går det ändå.

Usch är så orolig! Och kan inget göra, nästan 20 mil bort.. De var ute och vakade med den andra katten i koppel i natt. Kanske gav det resultat.

Ja det kan ju vara så. Hoppas de tar och kollar chipet så hon kommer hem igen.

Inne. I och med att hon bara har tre ben är hon inte så lämplig ute på egen tass.. Fast hon är snabb som en iller så kanske går det ändå.

Usch är så orolig! Och kan inget göra, nästan 20 mil bort.. De var ute och vakade med den andra katten i koppel i natt. Kanske gav det resultat.
Usch då :( har hon ingen vana alls av att vara ute alltså? Hoppas att hon vågar sig fram igen snart!

2 fina, bortskämda bondkatter bortskänkes!!!

3 nätter i rad har de valt att klättra in genom sovrumsfönstret på andra våning och jama hejvilt (för det var ju inte direkt smidigt de tog sig upp utan lät som hela huset skulle ramla isär) sen sätta sig under sängen och smaskat i sig det de varit ute och hämtat. Klockan 3-4 på morgonen vill jag inte krypa under och kolla vad det är.

Ytterdörren på bottenplan står vidöppen nu på natten men det har hjälpt föga. Den använder de som utgång.

Igår morses fick jag en fin hög med fjädrar nedanför trappan och en mycket nöjd Molly som stolt stirrar upp på mig.
Tror Pixie kände sig lite avundsjuk så på kvällen kom hon med en halv ekorre som hon så fint lämnade. Jag fick skynda mig att ta bort den innan hundarna ville äta upp resten :yuck:

Ska bli så skönt att flytta hem igen och bara komma ut och gosa med katterna. :D Enligt mor min är det väldigt sällan de kommer in på nätterna på det sättet längre. Känner mig lite uppskattat tror jag :rofl:

3 nätter i rad har de valt att klättra in genom sovrumsfönstret på andra våning och jama hejvilt (för det var ju inte direkt smidigt de tog sig upp utan lät som hela huset skulle ramla isär) sen sätta sig under sängen och smaskat i sig det de varit ute och hämtat. Klockan 3-4 på morgonen vill jag inte krypa under och kolla vad det är.

Ytterdörren på bottenplan står vidöppen nu på natten men det har hjälpt föga. Den använder de som utgång.

Igår morses fick jag en fin hög med fjädrar nedanför trappan och en mycket nöjd Molly som stolt stirrar upp på mig.
Tror Pixie kände sig lite avundsjuk så på kvällen kom hon med en halv ekorre som hon så fint lämnade. Jag fick skynda mig att ta bort den innan hundarna ville äta upp resten :yuck:

Ska bli så skönt att flytta hem igen och bara komma ut och gosa med katterna. :D Enligt mor min är det väldigt sällan de kommer in på nätterna på det sättet längre. Känner mig lite uppskattat tror jag :rofl:
De ville väl visa att de kunde ta hand om dig också om så behövdes! :angel: Fast att komma in genom sovrumsfönstret lät onödigt komplicerat O_o:rofl:

Frukost på sängen! :D :d

Nä, hon har knappt varit ute i koppel. Och de flyttade rätt nyss också.. Hon var min favorit när vi var ihop så det gör lite extra ont..
Men åh :( Det är typ det värsta som kan hända. Hoppas att hon har lite vett och har inte sprungit alltför långt bort!

Pratade med vet och hon påpekade att om Nikita slickar sig på magen är det där urinblåsan finns och hon har ju haft problem med det innan så nu ska vi in den 7 - nästa vecka klockan 2 - bra att skriva det här så jag kommer ihåg det :up:

Precis, det är ett säkert kännetecken! De har satt upp lappar men ingen har ringt.. Det har gått tre dagar nu..
Åh raringen då :( Det är mardrömmen med skygga katter (min är också skygg för främlingar), de gömmer sig så lätt.

Jag har sagt till mig själv att jag någon gång vill ha en riktigt cool katt med självförtroende från ett katthem bara för att veta hur det är :cautious::o:D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

J
Hästmänniskan Känner mig som en känslo bomb redo att sprängas när som helst :( Har haft ett otroligt tufft år, och ännu är det inte över...
Svar
10
· Visningar
3 666
Senast: Fille
·
Övr. Hund Viktor är som bekant 8½ månad, och en väldigt trygg, självsäker och nu i samband med könsmognaden - kaxig sak. Han har så länge jag...
Svar
2
· Visningar
1 772

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka