Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Har de lagt ut efterlysning på Facebook också? Inte bara på personliga sidan, men även i lokala grupper + kattsidor? Lägg in en efterlysning på Vilse.se också om det inte redan är gjort!Precis, det är ett säkert kännetecken! De har satt upp lappar men ingen har ringt.. Det har gått tre dagar nu..
Har de lagt ut efterlysning på Facebook också? Inte bara på personliga sidan, men även i lokala grupper + kattsidor? Lägg in en efterlysning på Vilse.se också om det inte redan är gjort!
Har dom pratat med polisen om någon lämnat in en katt där? Eller ringt runt till olika katthem?Facebook har de lagt ut på. Ska tipsa om vilse!
Vad kan de göra mer? De skulle testa id hund men har ingen smeller.. Har suttit ute och vakat hela natten med mat och kattkompisen.
Ställa ut kattlådan med använd kattsand kan man göra när en innekatt är på vift.Facebook har de lagt ut på. Ska tipsa om vilse!
Vad kan de göra mer? De skulle testa id hund men har ingen smeller.. Har suttit ute och vakat hela natten med mat och kattkompisen.
Jag förstår att du är väldigt orolig, det skulle jag också vara.Kan inte låta bli att tänka att det värsta har hänt...
Jag förstår att du är väldigt orolig, det skulle jag också vara.Men försök att hålla hoppet uppe! Om det är en innekatt som inte är van vid att vara ute ens i koppel så är hon troligtvis rädd och skärrad och ligger och trycker i någon buske i närheten.
Har redan provat det en gång - apparaten var alltför konstig tyckte honHar dom pratat med polisen om någon lämnat in en katt där? Eller ringt runt till olika katthem?
Kan också vara bra att ringa till typ Blå Stjärnan samt dom närmsta veterinärklinikerna. Hoppas dom hittar misse
@Asko Om hon dricker lite dåligt så kanske en vattenfontän kan vara en bra grej? För föräldrarnas katter har det blivit jättestor skillnad vilket är skön nu när det varit så varmt![]()
Har redan provat det en gång - apparaten var alltför konstig tyckte hon
Hon har druckit en del idag - ur hundens vattenskål![]()
Så himla härligt att hon kom tillrätta!Trassel är hemma igen! De hittade henne hos grannen, under en soffa på altanen. Underbart att hon kom till rätta igen, hel och friskFick precis ett meddelande att hon dricker men vill inte äta blötmat. Ge henne lite tid var mitt råd, hon har varit väldigt stressad och behöver få landa lite.
Åh jag är så lättad att jag nästan gråter!
Åh vad underbart! Precis den uppdateringen vi har väntat på!Trassel är hemma igen! De hittade henne hos grannen, under en soffa på altanen. Underbart att hon kom till rätta igen, hel och friskFick precis ett meddelande att hon dricker men vill inte äta blötmat. Ge henne lite tid var mitt råd, hon har varit väldigt stressad och behöver få landa lite.
Åh jag är så lättad att jag nästan gråter!
Jag är så illa berörd av ett inlägg som postades i en kattgrupp på Facebook. Jag lägger i spoiler.En stackars liten katt som hade fastnat i ett sådant där fönster som öppnar uppe (alltså med gångjärnen på undersidan) så halva kroppen stack ut på ena sidan och andra halvan var fast inomhus.Det var en granne(?) som såg detta då ägaren inte var hemma. Efter tre timmars kämpande lyckades hon få ut brandkåren som hjälpte till att lossa katten. Misstankar finns dock att den har varit fast hela natten. Katten togs så småningom till veterinär och fick avlivas.
Jag har själv fönster som kan öppnas så här men är extremt försiktig med att inte ha dem så pass mycket öppna att Älva skulle kunna fastna. En sådan mardröm, både för katt och för ägare. Jag kan inte sluta tänka på det.