Kattsnack nr 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Oj oj oj, jag börjar bli lite orolig nu. Älva bara växer och växer, men hennes favoritskål växer ju inte med henne! :nailbiting:

IMG_3006.webp

Jag vill också ta med mig Nikita på utställning en gång. Jag vet att vi inte skulle få något vidare utlåtande men det vore ändå roligt. Men då måste jag rycka alla små vita strån som hon har över hela pälsen :nailbiting: och det finns en chans att som i gamla tider, dvs 80-talet när assistenterna drog lott om vem som inte behövde bära fram burmor, Nikita inte skulle vara direkt på bästa humör och bry sig ett dugg om färgglad vippa utan haka sig fast med fyra uppsättningar klor i mig.

Låg och tittade på en liten kompis till Mimmi. Men sen kom ju Mimmi och skulle kela ihjäl mig , hon är så jäkla social mot mig när hon är själv och skulle jag ta hem en annan katt ja då har jag ju inte den sociala katten hon drar sig undan

På måndag åker vi äntligen till Kroatien för att hämta denna underbara lilla grabb :heart. Vi kommer hem på onsdag med honom. Funderar dock på vad vi ska kalla honom? Han heter ”Super King” i stamtavlan, men ”Kungen” känns inte tillräckligt hippt :D. Funderar på något helt annat. Vad tror ni kan passa?
Superkung, det måste väl betyda sultan, kejsare eller något liknande
Kollade Wikipedia, och det verkar som att Kroatien hade kungar i typ 170 år, långt bak i tiden (925-1091). Jag kunde dock inte hitta något namn som slog mig som särskilt lättuttalat/lättskrivet. :laugh: Det bästa var Miroslav (som ju kan förkortas till Miro) men jag har ingen aning om vad för dumheter han kan ha hittat på under sin tid som regent. :p
Andra kunganamn från Kroatien är Trpimir II, Krešimir I, Svetoslav...

Hm, kanske kroatiska kungar inte är temat för namnet till din nya (superfina :love:) lilla katt.
Balkan ingick väl i Ottomanska riket. Där borde finnas en regentlängd att plocka ifrån
https://sv.wikipedia.org/wiki/Osmanska_dynastin
Selim?

Oj oj oj, jag börjar bli lite orolig nu. Älva bara växer och växer, men hennes favoritskål växer ju inte med henne! :nailbiting:

Visa bifogad fil 17916
Köp ny större skål! :idea::D (och ställ den bredvid och se på hur katten ratar den större för den mindre obekväma :cool:)

Jag är stört imponerad av Älva förresten, jag skulle dö om jag tog med Alice på kollektivtrafiken. Av skam alltså, hon jamar ju hela tiden i bilen redan :o:rofl:

Dags för vet imorgon. Usch känns jobbigt även om jag antar att de bara kommer ta blod och urinprover. Ska prata med vet om en eventuell body. Funderar bara på om man ska köpa en krage? Eller kanske fixa en body :idea:

Köp ny större skål! :idea::D (och ställ den bredvid och se på hur katten ratar den större för den mindre obekväma :cool:)

Jag är stört imponerad av Älva förresten, jag skulle dö om jag tog med Alice på kollektivtrafiken. Av skam alltså, hon jamar ju hela tiden i bilen redan :o:rofl:
Det är den största storleken som finns av den skålen, och jag vågar inte lita på att någon annan skulle kunna göra en bättre skål. :angel:

Hehe, ni skulle nog bli ungefär lika omtyckta som alla skrikande/gråtande bebisar i kollektivtrafiken. :D

Dags för vet imorgon. Usch känns jobbigt även om jag antar att de bara kommer ta blod och urinprover. Ska prata med vet om en eventuell body. Funderar bara på om man ska köpa en krage? Eller kanske fixa en body :idea:
Vi håller tummar och tassar för att det går bra! Är det för slickandet på mage/ben?

Älva ska få börja på en ny medicin så att vi förhoppningsvis ska kunna sluta med kortisonet. Trots att hon går på en hög dos så är tassarna inte helt bra, och det känns inte bra att ge henne en så hög dos med ett så relativt dåligt resultat. Så jag stack iväg för att hämta ut nya medicinen. Det var bara det att den var slut. I hela Malmö. Och i Lund. Den förväntas vara tillbaka i lager tidigast den 14/8. :meh:

Nå väl. Jag hoppas att den funkar bra när vi väl får tag på den. Den smakar tydligen inte gott. Tips på riktigt smakrik mat som kan dölja äckelmedicin mottages gärna!

eftersom min kille har två katter med Mysan och Sigge så blir de man busar med dom när man är hos han. Bägge älskar att jaga laserpekaren

Någon här med allergiska katter?

Jag är så förtvivlad, och stackars Frasse. Han är inne i en dålig period nu. Astman är värre. Han tappar päls och har klåda. Får inhalator morgon och kväll, nu har vi satt in antihistamin morgon och kväll, han skinn tvättas med antibakteriella wipes och får kortisonspray. Bad en gång i veckan med specialschampoo och så får han en spruta en gång i månaden mot allergin. Och hoppas på att detta vänder snabbt :nailbiting: Är det inte bättre på en vecka ska vi börja med kortiontabletter med, så en plan finns. Och så ska han in om 1-2 månader för ett nytt blodprov, jäkla skit att han skulle bli dålig precis innan det...

Någon här med allergiska katter?

Jag är så förtvivlad, och stackars Frasse. Han är inne i en dålig period nu. Astman är värre. Han tappar päls och har klåda. Får inhalator morgon och kväll, nu har vi satt in antihistamin morgon och kväll, han skinn tvättas med antibakteriella wipes och får kortisonspray. Bad en gång i veckan med specialschampoo och så får han en spruta en gång i månaden mot allergin. Och hoppas på att detta vänder snabbt :nailbiting: Är det inte bättre på en vecka ska vi börja med kortiontabletter med, så en plan finns. Och så ska han in om 1-2 månader för ett nytt blodprov, jäkla skit att han skulle bli dålig precis innan det...

Usch vad jobbigt :/ hoppas värmen släpper snart

Jag är lite halvt orolig för min honkatt, hon älskar värme och lägger sig gärna mitt i solen i ett fönster. Sen vill hon leka och hämtar ett gammalt lucia snöre och vill ha dragkamp (jag börjar misstänka att hon har hundgener 😂) men börjar flåsa. Flåsandet har pågått sen hon var liten och är helt ofarligt enligt vet. Nu har hon tappat 200g på två veckor i vikt, är en liten muskulös katt på 3,5 kg vanligtvis så jag blir orolig.

Ringde vet nyss som sa att de fått in flera katter som tappat vikt sista tiden då deras matlust gått ner pga värmen. Någon mer som varit med om det?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

J
Hästmänniskan Känner mig som en känslo bomb redo att sprängas när som helst :( Har haft ett otroligt tufft år, och ännu är det inte över...
Svar
10
· Visningar
3 666
Senast: Fille
·
Övr. Hund Viktor är som bekant 8½ månad, och en väldigt trygg, självsäker och nu i samband med könsmognaden - kaxig sak. Han har så länge jag...
Svar
2
· Visningar
1 770

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka