Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Oj oj oj, jag börjar bli lite orolig nu. Älva bara växer och växer, men hennes favoritskål växer ju inte med henne!
Visa bifogad fil 17916
Superkung, det måste väl betyda sultan, kejsare eller något liknandePå måndag åker vi äntligen till Kroatien för att hämta denna underbara lilla grabb . Vi kommer hem på onsdag med honom. Funderar dock på vad vi ska kalla honom? Han heter ”Super King” i stamtavlan, men ”Kungen” känns inte tillräckligt hippt . Funderar på något helt annat. Vad tror ni kan passa?
Balkan ingick väl i Ottomanska riket. Där borde finnas en regentlängd att plocka ifrånKollade Wikipedia, och det verkar som att Kroatien hade kungar i typ 170 år, långt bak i tiden (925-1091). Jag kunde dock inte hitta något namn som slog mig som särskilt lättuttalat/lättskrivet. Det bästa var Miroslav (som ju kan förkortas till Miro) men jag har ingen aning om vad för dumheter han kan ha hittat på under sin tid som regent.
Andra kunganamn från Kroatien är Trpimir II, Krešimir I, Svetoslav...
Hm, kanske kroatiska kungar inte är temat för namnet till din nya (superfina ) lilla katt.
Köp ny större skål! (och ställ den bredvid och se på hur katten ratar den större för den mindre obekväma )Oj oj oj, jag börjar bli lite orolig nu. Älva bara växer och växer, men hennes favoritskål växer ju inte med henne!
Visa bifogad fil 17916
Det är den största storleken som finns av den skålen, och jag vågar inte lita på att någon annan skulle kunna göra en bättre skål.Köp ny större skål! (och ställ den bredvid och se på hur katten ratar den större för den mindre obekväma )
Jag är stört imponerad av Älva förresten, jag skulle dö om jag tog med Alice på kollektivtrafiken. Av skam alltså, hon jamar ju hela tiden i bilen redan
Vi håller tummar och tassar för att det går bra! Är det för slickandet på mage/ben?Dags för vet imorgon. Usch känns jobbigt även om jag antar att de bara kommer ta blod och urinprover. Ska prata med vet om en eventuell body. Funderar bara på om man ska köpa en krage? Eller kanske fixa en body
Vi håller tummar och tassar för att det går bra! Är det för slickandet på mage/ben?
Jag tycker inte att du är löjlig. Hon slickar ju av pälsen av en anledning, och då är det ju jättebra om ni kan hitta orsaken!Ja, eftersom det är där urinblåsan ligger så vill jag vara extra noga. Jg är kanske lite löjlig, men....
Någon här med allergiska katter?
Jag är så förtvivlad, och stackars Frasse. Han är inne i en dålig period nu. Astman är värre. Han tappar päls och har klåda. Får inhalator morgon och kväll, nu har vi satt in antihistamin morgon och kväll, han skinn tvättas med antibakteriella wipes och får kortisonspray. Bad en gång i veckan med specialschampoo och så får han en spruta en gång i månaden mot allergin. Och hoppas på att detta vänder snabbt Är det inte bättre på en vecka ska vi börja med kortiontabletter med, så en plan finns. Och så ska han in om 1-2 månader för ett nytt blodprov, jäkla skit att han skulle bli dålig precis innan det...