Kattsnack #9

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vet inte om det är tillåtet, men tips! Hade ingen aning om att de här fanns om någon behöver akutvård för sin katt. Själv bor jag fem minuter med taxi därifrån så jätteskönt att veta om det händer Megara någonting akut mitt i natten eller på en helgkväll - som det alltid verkar göra.

https://awakedjursjukhus.se/
Förtydling: De har öppet fredag kl 10 - tisdag kl 18.

Men verkligen intressant! Om den vanliga veterinären har brist på tider eller är stängd så låter ju detta bra. Speciellt på helgen. Det kanske kan avbelasta de vanliga veterinärklinikerna lite, det var väl lite trubbel i somras med detta om jag minns rätt.

2722CBB3-8AA0-42AE-979F-682258651F10.webp

Jag och sambon flyttade för ca 1,5 månad sedan och vi har kvar några ouppackade flyttlådor. Vår katt Gina älskar att sova på våra flyttlådor. Däremot har jag ångest att packa upp de sista lådorna som hon sover på. När jag ”tog” hennes låda (dvs packade upp den) i vardagsrummet kissade hon i vår säng :banghead: samtidigt kan man ju inte ha ouppackade flyttlådor hemma för att katten blir sur. Det blir nog att köpa ett tredje katträd till henne som kan stå i vårt sovrum innan vi packar upp de sista lådorna - om vi nu vågar ta steget:nailbiting:

Visa bifogad fil 97841
Jag och sambon flyttade för ca 1,5 månad sedan och vi har kvar några ouppackade flyttlådor. Vår katt Gina älskar att sova på våra flyttlådor. Däremot har jag ångest att packa upp de sista lådorna som hon sover på. När jag ”tog” hennes låda (dvs packade upp den) i vardagsrummet kissade hon i vår säng :banghead: samtidigt kan man ju inte ha ouppackade flyttlådor hemma för att katten blir sur. Det blir nog att köpa ett tredje katträd till henne som kan stå i vårt sovrum innan vi packar upp de sista lådorna - om vi nu vågar ta steget:nailbiting:
För sent, hälsar katten, har de stått där över 7 dagar så är de hennes. Det är lagen :cool:

Vaknade till ljudet av spöregn, så jag gick upp för att ta ur nätfönstren. Precis där i klösträdet vid fönstret sitter Juno. Jag ser henne, och jag tror verkligen att hon ser mig också? När jag kommer fram hälsar hon på mig med ett vrålande mjau, volym 100/100 rätt i mitt ansikte. Jag blev så skrämd att jag fysiskt ryckte till. :rofl:

Alltså Kyra
Varje gång jag lägger mig på kvällen så ska hon leka.
Hon jamar och pratar och far.
Så kommer hon till mig med leksaker. Oftast en gammal fönsterlist och jag, dumma matte, tar den och ska leka.
Korkad matte tänker Kyra och tar listen i munnen och går iväg.
Hon ville ju bara visa hur duktig hon är som tämjt listen.
Nåja jag lär mig väl 😂😂😂

Åååh 😍 jäkla Ikea att bara ha 150x200 täcken. Mitt är ju 210 och blir sällan bra i för små påslakan :(
Har samma problem. Ville köpa kattpåslakansetet men det är för kort. Köpte täcket på Jysk, kanske måste köpa påslakan där också. :down:
Har bara 200 cm påslakan så får stå ut. Kanske kan lämna täcket till sömmerska och få det kortat? :idea1:

Har samma problem. Ville köpa kattpåslakansetet men det är för kort. Köpte täcket på Jysk, kanske måste köpa påslakan där också. :down:
Har bara 200 cm påslakan så får stå ut. Kanske kan lämna täcket till sömmerska och få det kortat? :idea1:
Standardmåttet är ju egentligen 210cm i Sverige så går du in i vilken annan butik som helst än ikea som säljer sängkläder så är det oftast måttet 210x150 eller valbart mellan 200-210cm långt.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Katt Vi har en katt som är "minst 16 år", förmodligen ytterligare lite äldre. Hon bestämde sig för att bo hos oss för 15 år sedan (lång...
Svar
14
· Visningar
1 139
Senast: ameo
·
Övr. Katt Jag sitter med världens ångest över att behöva flytta min älskade lilla katt, från hans trygga revir. Han kom till mig för 5 år sedan...
Svar
10
· Visningar
572
Senast: startpompe
·
Katthälsa Jag har två katter som lever sitt liv som (huvudsakligen) innekatter. Vi bor dock i ett gammalt, otätt hus nära skog och betesmarker, så...
Svar
12
· Visningar
991
Senast: Roheryn
·
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
1 005
Senast: Svartkatt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka