Kattsnack #9

Status
Stängd för vidare inlägg.
Aldrig hört talas om... Minnie fäller (byter förmodligen kattungepälsen) konstant... tvättar sig duktigt, men varken sett hårbollar eller hört något som varit på väg upp än. Men där sa du något. Jag bör nog skaffa kattgräs eller annat....
Ok :)
Jo, är ju bra när de kommer upp även om de lätt blir lite äckliga, som när det händer mitt i natten och man råkar kliva i en det första man gör på morgonen :wtf:

Nu är nya dörrmattan här 🥳
IMG_20220805_070158.webp

Lillebror har nu fått två sprutor Solensia. Den bortslickade pälsen verkar (peppar peppar) vara på återväxt!

Ca tio dagar efter den första sprutan: sår på huvudet (framför öronen), ena örat mer kleggigt än det andra. Gjorde rent med OtoClean en gång (på inrådan från djursjukvårdare på kliniken). En "rå" pälslös fläck i ljumsken. Allt läkte ut. Kontakt med veterinären men eftersom det verkade läka ut så bokade vi inget nytt besök då.

Nu, tre veckor efter den andra sprutan: en fläck i nacken (mellan skulderbladen) som tappat all päls och vätskar lite. Ingen svullnad såvitt jag kan se. Fick torka rent med lite mild koksaltlösning, det sved nog lite men utöver det verkade det inte ömt - fick titta och så utan problem. Kommer så klart att hålla koll på det.

Tydligen är det en biverkning som kan förekomma, just mindre hudreaktioner. Med tanke på placeringen av fläcken den här gången (sprutan ges i nacken) verkar det inte helt osannolikt, tänker jag :arghh::( . Samtidigt känner jag att wtf, det är ju tre veckor sen han fick förra sprutan! Är inte det lite länge sen, om det är en reaktion på medicinen..? Jag som tänkt att nu verkade det ju lugnt.

En vecka tills nästa spruta ska ges, två veckor till inbokat återbesök hos veterinären (som har välförtjänt semester just nu).

Ska iväg under dagen idag och har lite dåligt samvete att katten troligen inte kommer få sin mat vid den tid hon brukar :rofl:😅

Kyra fick sin favoritleksak, en fönsterlist, i natt.
Hon har jamat, skenat runt, hoppat, kastat den i luften, klängt runt överallt.
Älskade knasiga katt.

• Gilla
Reactions: Sel
Jag är alltid så himla noggrann med att ordentligt gömma trådarna omedelbart när jag vänder ryggen till från mitt handarbete. Jag glömmer aldrig... förrän ikväll. I uppskattningsvis 10 minuter. Och vad tror ni händer då?

IMG_20220807_002218.webp

Jag kan med glädje meddela att Juno lyckades kräkas upp tråden hos veterinären. Klockan 00.30 natten mellan lördag och söndag. Nu sitter jag och väntar på att vi ska få klartecken att åka hem. Undrar vad det här kommer att kosta...

Jag är alltid så himla noggrann med att ordentligt gömma trådarna omedelbart när jag vänder ryggen till från mitt handarbete. Jag glömmer aldrig... förrän ikväll. I uppskattningsvis 10 minuter. Och vad tror ni händer då?

Visa bifogad fil 97191

Jag kan med glädje meddela att Juno lyckades kräkas upp tråden hos veterinären. Klockan 00.30 natten mellan lördag och söndag. Nu sitter jag och väntar på att vi ska få klartecken att åka hem. Undrar vad det här kommer att kosta...
Jösses!! Va läskigt, vilken tur att tråden kom upp!!

Megara är sur. Igår hojtade jag inte bara nej! Utan hivade ut henne ur datorn där moderkort etc ligger helt öppet. Dessutom, med rätta, är hon arg för att hon inte fick mat när jag sov som en sten.

Fö är hon världens sämsta flugjägare fick jag återigen bekräftat. Det flyger en stor fluga precis framför hennes nos. Den här gången öppnade hon bara ena ögat och somnade sedan om igen :rofl:

Inga problem att få ersättning av försäkringsbolaget i alla fall! :bow:
Jag är så tacksam att jag bor i en stad där det finns ett djursjukhus som är öppet dygnet runt. Det må kosta skjortan när något väl händer (lördagens nattliga utflykt gick på över 5 600 kronor...) men när det gäller mina fluffisars hälsa och välmående så får det kosta vad det kosta vill. Juno mår bra och är sitt vanliga goa, pratiga, charmiga jag. :love:

Livet knallar på här för Jon, mig och mina orkidéer. Han har accepterat att blomkräken är här för att stanna och har gett upp att gå på fönsterbrädan i köket, trots att jag ställde dem så han skulle kunna (har ett stort köksfönster på ca 3 meter, så han KAN gå där om han vill). Han är lite väl försiktig ibland lilla herrn.

Vi har även hittat hans gräns med antalet främmande på besök. Min familj kom och hjälpte mig bära in och montera en ny bäddsoffa och fem personer som för oväsen var för mycket. Har bara sett honom så rädd förut och det var de två första dagarna hos mig. Så fort de gick kom han fram dock. :heart

Jag har även insett hur otroligt mycket det stressade honom att jag försökte skaffa en till katt förut (snart ett år sedan hon omplacerades till det perfekta hemmet). Det har tagit över ett halvår för honom att slappna av helt och inte förvänta sig att hon ska dyka upp och spöa upp honom (vilket hon aldrig gjorde, det var han som mobbade henne...). :nailbiting:

Har haft lite dåligt samvete över att han tydligen blev så otroligt stressad av att hon var här. Vet nu dock att han trivs bäst som ensamkatt, så han ska inte utsättas för det igen.

Och så har han naturligtvis försökt stjäla konstiga saker från mig när jag äter och han ligger i knät. Jag menar, vilket katt försöker stjäla mariekex? :rofl:

1660150185586.webp

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Katt Vi har en katt som är "minst 16 år", förmodligen ytterligare lite äldre. Hon bestämde sig för att bo hos oss för 15 år sedan (lång...
Svar
14
· Visningar
1 139
Senast: ameo
·
Övr. Katt Jag sitter med världens ångest över att behöva flytta min älskade lilla katt, från hans trygga revir. Han kom till mig för 5 år sedan...
Svar
10
· Visningar
572
Senast: startpompe
·
Katthälsa Jag har två katter som lever sitt liv som (huvudsakligen) innekatter. Vi bor dock i ett gammalt, otätt hus nära skog och betesmarker, så...
Svar
12
· Visningar
991
Senast: Roheryn
·
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
1 005
Senast: Svartkatt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka