Kattsnack #9

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vilket spannmålsfria torrfoder är att föredra?
Är nybliven ägare till två katter (17veckor och 1,5år) Ragdoll.
Just nu har de lite olika behov då hanen på 1,5 år är kastrerad, honan skall kastrerad efter semestern. Men på sikt hade det varit trevligt om de kunde ha samma foder (självklart får jag utvärdera behoven efterhand).

Har kollat på Nutrima, men det är enbart deras kattungefoder som är spannmålsfritt. Orijen känns onödigt dyrt...
Fodret får gärna gå att köpas i 10kg påse och helst från de större e-butikerna (vetzoo, Zooplus, zoo.se etc)

Ni vet när klockan är 22.45 och man precis är på väg att gå och lägga sig, men katten sitter ute på kattgården och jamar om att få komma ut, trots att regnet faller och natten är mörk? Då är det lätt att lura sig själv till att tro att om man bara visar katten att det är blött och otäckt utanför inhängnaden så kommer hon att sluta jama och tacksamt gå in och lägga sig i det torra, varma huset. Denna övertygelse kan i sin tur kan leda till att man plockar fram kattens sele så att hon själv ska få tassa ut i det blöta mörkret och sedan självmant vända direkt in igen när regnet duggar ner på hennes känsliga innekattnos.

När man drabbas av dylika övertygelser, då får man också fint acceptera läget och lydigt gå ut på en nattlig promenad kring huset i bara pyjamas medan katten njuter i fulla drag av det ljumma sommarregnet. Så är det bara.

Beställt en kudde från Etsy till Paisleys soffa 😊
Denna fast i ljusgrått.
il_794xN.2282178535_bko6.webp

Klickat hem kattmat för 1500 kr. Det räcker ett tag, typ tre månader, men usch vad tråkigt det är att lägga ut de pengarna. Katterna blir glada i och för sig

Jag tycker alltid att det känns så himla billigt handla mat till Lillan (som äter för ett par hundralappar i månaden). Lillebror äter ju veterinärfoder sedan ca sju år, och det kostar massa mer än lilla frökens mat (herrn käkar för ca tusenlappen i månaden - lyxmisse!). :rofl::o:cautious:

På fredag åker vi till min mamma och katterna får gå ute där, blir kul för dem :laugh: Lillkatten tränar på att jaga flugor men hon backar så fort flugan flyger mot henne och har ännu inte lyckats fånga någon 😅

Kunde hon prata skulle hon insistera på att hon är stor nu, hela 2 år och behöver definitivt inte någon barnvakt! Mammas äldsta katt brukar hålla koll på henne, så sent som i vintras vallade han både henne och brorsans katt för att de skulle uppföra sig 😅
Mammas katter är tuffa utekatter, äldsta dödar ormar och jagar iväg rävar medan den yngre tar vattensorkar. De tycker nog fortfarande hon är ett småglin som lallar runt och inte vet hur man tar en mus ens :rofl:

Jag har en fråga gällande pälsen på katt, jag har en kattunge där pälsen är väldigt kort och ullig, är det vanligt? Mamma och syster har mer vanlig kort päls.

På fredag åker vi till min mamma och katterna får gå ute där, blir kul för dem :laugh: Lillkatten tränar på att jaga flugor men hon backar så fort flugan flyger mot henne och har ännu inte lyckats fånga någon 😅
Hon får komma på träningsläger hos oss. Våra tar flugor som om de inte gjort annat. Problemet är bara att allt i vägen flyger all värdens väg.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Katt Vi har en katt som är "minst 16 år", förmodligen ytterligare lite äldre. Hon bestämde sig för att bo hos oss för 15 år sedan (lång...
Svar
14
· Visningar
1 139
Senast: ameo
·
Övr. Katt Jag sitter med världens ångest över att behöva flytta min älskade lilla katt, från hans trygga revir. Han kom till mig för 5 år sedan...
Svar
10
· Visningar
572
Senast: startpompe
·
Katthälsa Jag har två katter som lever sitt liv som (huvudsakligen) innekatter. Vi bor dock i ett gammalt, otätt hus nära skog och betesmarker, så...
Svar
12
· Visningar
991
Senast: Roheryn
·
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
1 005
Senast: Svartkatt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka