Kattsnack #6

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ja, på veterinärs inrådan. Hade inte testat om inte veterinären sagt ok. Prata med firstvet? Ingår i försäkringen för vissa bolag i varje fall.
Självklart gör jag inte det. Men det jag är intresserad av är om ngn har erfarenhet av det.
I vilket läge, syfte osv.

Var gillar ni att handla kattsaker?
Jag kommer inte shoppa än innan jag vet vilka katter det är och vad de gillar. Men jag vill gärna surfa lite på skoj på typ klösträd, kattlådor och lite annat skoj.

Jag kommer inte shoppa än innan jag vet vilka katter det är och vad de gillar. Men jag vill gärna surfa lite på skoj på typ klösträd, kattlådor och lite annat skoj.
Jag är ingen näthandlare, bara när det inte finns i butik. Kollar i dom butikerna som finns i köpcentrum och så har vi en djuraffär på orten.

Zooplus och tyska Amazon (de har massor med fina klösträd och köper man direkt från Amazon är portot gratis över 39€).

Jag handlar nästan uteslutande på Zooplus men är det bara mindre billigare saker jag är ute efter så brukar det bli Supercat iom köpgränsen på Zooplus.

Megara liiiiider. Först tvingades hon ha glitter på sig i två minuter och bli fotad. Sedan fick hon bara Sheba och ingen god julmat alls, förutom ett lillfinger doppad i kalvsylta, och hennes julklappar var värdelösa, en särskilt sorts tugggodis som tillverkaren svär alla katter älskar men mitt matvrak anser vara oätbart. Det enda positiva var leksaker från en snäll vän som öppnades innan jul och en ny vippa.

Ser jättefint ut efter stygnen. Nu väntar jag bara på analyssvaret angående knölen.

13 år 2020, hoppas att han hänger med ett tag till.

Bifogade filer

• 0B9D3836-F274-460E-AB9B-1F903C568171.webp
    0B9D3836-F274-460E-AB9B-1F903C568171.webp
    201 KB · Visningar: 12
Hoppas alla haft en skön och lugn julhelg 😄

Svante och Olof var själva Julafton från tidig kväll till nästa morgon när jag kom hem runt 10 snåret. Foderautomaterna hade gett dem sina givor precis som vanligt, och de mötte mig med några gäspningar och lite fjäsk att få lite blötmat.

Det är så skönt att se varenda gång att de har det så bra och är nöjda och trygga även när man är borta utanför rutinen då och då . 🐱

Jag erkänner! Jag känner mig rejält kränkt. Även om Millie inte varit sitt studsigt vanliga jag så har hon ändå varit social och tillgiven. I dag var jag med en kompis till Örebro och när åkte till Millie på kvällen var det total diss. Ingen besvarad kram, kom inte öht fram till mig.
Var nära att tala om att hon borde fortsätta vara go mot den som lagt 45 000 kr på hennes liv. *fnys*

😂

Enligt veterinären lät det som hon ska äta i/d resten av sitt liv, vilket verkade lite underligt. Sedan påminde hon mig snabbt att man kan köpa det hos dom! Ska kolla med FirstVet för det låter lite konstigt för att vara ärlig. Särskilt som damen i receptionen sa att hon skulle äta en och en halv burk om dagen! Jag kommer isof få en vandrande brun boll.

Vill bara tacka alla fina här inne utan er vet jag inte vad jag gjort när jag satt här med panikångest och var helt säker på att jag hade en döende katt och jag skulle få åka tillbaka från Sundsvall ensam än en gång, vilket jag inte vet om jag pallat.

Om du skulle behöva åka till Sundsvall nån gång så bor jag där och kan komma in när som helst och skjutsa från tex bussen/tåget eller va moraliskt stöd.

Men hoppas såklart du slipper.

Jag har inte bara bokat en liten rysk hona som kommer i januari - hon får sällskap av en finsk hane som kommer senare. Nu känns det som att jag har skapat en bra grund för min framtida kattavel. Jag har ju redan mina två flickor som jag själv fött upp och som kommer från min norska kisse dessa kommer jag ta varsin kull på och utvärdera, så har jag min tyska underbara kisse som givit mig två kullar, ingen unge från henne ännu som jag behållt i avel. Sen har ju Räven som allt startade med han ska få para de nya flickorna så småningom.

Har funderat lite på den där rasen du föder upp. Dom är så fina! även om jag egentligen gillar långhårskatter bättre :P

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Katt Med risk för att bli påhoppad🙈, men tror ni det kan finnas en katt/kattras som är så stor eller har en sånt beteende som gör att rävar...
Svar
19
· Visningar
982
Övr. Katt Jag sitter med världens ångest över att behöva flytta min älskade lilla katt, från hans trygga revir. Han kom till mig för 5 år sedan...
Svar
10
· Visningar
572
Senast: startpompe
·
Övr. Katt Jag har en katt som är sjuk, som antagligen inte blir så mycket bättre. Vi ger henne ett sista försök med en ny medicin, men blir hon...
Svar
6
· Visningar
460
Senast: Krålus
·
Övr. Katt Har lite beslutsångest gällande hur jag ska göra. Har en 14-årlig katt som sover hela dagarna, vilket inte är så konstigt med tanke på...
Svar
1
· Visningar
320
Senast: Sassy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka