Kattsnack #6

Status
Stängd för vidare inlägg.
@Alexandra_W det är därför jag börjat med att försöka ta bort ”poppisarna” för att försöka öka värdet på dem s.a.s .

har du provat äkta päls som jag fick tipset om ? Svante struntar i dem, men Olof är galen i dem. Och de är billiga .

Nä, inte hittat det nånstans. Tänker åtminstone L borde gilla det?

Jag har provat lägga undan och lägga undan lääänge men det verkar inte hjälpa. Utan det verkar som allt är roligt ibland och inget är roligt ibland. Så med många brukar de leta rätt på nåt varje dag. När de är leksugna. Är de inte leksugna spelar det ingen roll va dman har.

Därför jag blev så pepp ang sardinen när alla tre omedelbart var intresserade. Men sen blev den ointressant. Provade lägga undan den men den var ointressant efter en vecka undanlagd med.

Här hamnar de flesta leksaker (de har ett hav) lite här och där. Så de använder de. Men det här fanatiska över sardinen la sig.

Tyvärr blir ingen av mina mer pepp för leksaken legat undanlagd. Så de får ha sitt hav så hittar de alltid nåt som duger för dagen. Men skulle gärna ha nån sån där superhögt värderad leksak man kunde ta fram

Megara kan leka lite (mer än Nikita som dissade allt) men det enda som hon verkligen går igång på är Da bird/vippa. Hon fick i julklapp en liksom liten stång med sistal, en pinglande boll i mitten och fjädrar i varje ände. Enda bekymret är att hon snabbt sliter loss alla fjädrar. Ibland kan hon komma gående med den avklippta flärpen från Bozita tetran, men den släpps ner någonstans där jag ofelbart trampar på den när hon burit in den i sovrummet. Hon vill ha aktion men gillar när jag är mer. Jag har också, likt alla andra, ett hav av leksaker inklusive äkta kaninskin som alla katter ska gilla, vilken ingen berättat för Megara.

Min brors katter blev höga som hus över sina fiskar, Nikita var totalt ointresserad, men jag tänkte försöka få tag på en eller två till Megara. De har den bara inte i djuraffären här. Annars hade det varit en självklar julklapp.

Utöver diskussionen om leksaker allmänt så med alla mina katter har jag upplevt att helst vill de dra igång om man själv leker med dem. Då spelar vilken lek det är inte så stor roll, men leker man regelbundet med dem så ser de fram emot det och går igång på alla möjliga personliga sätt 😻. Jag leker ofta med mina och det behövs inte länge i sak men de uppskattar det oerhört tydligt, och eftersom de dessutom är två, så brukar det trigga dem ytterligare att fortsätta leka ganska länge sen vidare.

Jag upplever utöver det som att man stärker relation mycket med katterna när man som matte/husse leker med dem regelbundet 💜

Senast ändrad:
Bild på benvärmare :D

Bifogade filer

• 9C5D31FE-3A9A-4407-B1E9-6BBC5C68F42D.webp
    9C5D31FE-3A9A-4407-B1E9-6BBC5C68F42D.webp
    145,5 KB · Visningar: 33
Inatt har Pip sovit hos mig större delen av natten igen, som vanligt. :heart

Jag ska fixa med en kompostgallerdörr till katterna idag, jag har ju kunnat sitta med bägge två i soffan samtidigt men har kanske forcerat det hela då jag tyckt det gått så bra och inte övervakat dem tillräckligt. En Feliway eller två ska införskaffas till dem. :)

@mackan @Alexandra_W

Kom på nu när Millie blev lite lös i magen att jag skulle rekommendera Fortiflora.
Jättebra vid lösa magar och fungerar även som aptitretare.

Sura miner här. Båda kissar kommer och berättar att skålen är tom och hur de lider av svält här hemma. Skålen är halvfull och jag har nu rört runt i maten och hoppas frigöra goda lukter så de ska äta lite. Bortklemade prinsessor. Fick de en smak på morgonen så vill de ha en annan på kvällen... :grin:

Sura miner här. Båda kissar kommer och berättar att skålen är tom och hur de lider av svält här hemma. Skålen är halvfull och jag har nu rört runt i maten och hoppas frigöra goda lukter så de ska äta lite. Bortklemade prinsessor. Fick de en smak på morgonen så vill de ha en annan på kvällen... :grin:

De lär säkert förgås av hunger och svält om de trots allt ändå inte äter nu när du rört runt 😂

Skämt åsido : Jag har haft halvräsna/kräsna katter tidigare, men mina två nu är underbara . De äter vilket torrfoder jag bestämmer de ska ha, och utöver det älskar de kokt kyckling, kokt torsk, äggula och rå köttfärs 🐱

När Lukas kom och skrek hela nätterna skulle han upp i sängen. Jag tog ner honom, dels för jag inte ville ha en skrikande katt i sängen och dels för han inte skulle klampa runt i ragdollens "revir". Lukas lär sig saker fascinerande fort och sen sitter det. Så han har inte varit i sängen och helt klart sett det som förbjudet.

Senaste veckorna har han börjat komma upp och gosa och jag har uppmuntrat det. Några gånger har han lagt sig men bara korta stunder och väldigt osäker på om man verkligen får. Jag har uppmuntrat.

Idag har Lukas i sådär 5 h legat och trynat I sängen. Och jag tror aldrig han haft så mysigt i hela sitt liv om man frågar honom. ❤️

Och jag har typ 15 bilder på myskatt I olika sovställningar

IMG_20191222_212507.webp

När Lukas kom och skrek hela nätterna skulle han upp i sängen. Jag tog ner honom, dels för jag inte ville ha en skrikande katt i sängen och dels för han inte skulle klampa runt i ragdollens "revir". Lukas lär sig saker fascinerande fort och sen sitter det. Så han har inte varit i sängen och helt klart sett det som förbjudet.

Senaste veckorna har han börjat komma upp och gosa och jag har uppmuntrat det. Några gånger har han lagt sig men bara korta stunder och väldigt osäker på om man verkligen får. Jag har uppmuntrat.

Idag har Lukas i sådär 5 h legat och trynat I sängen. Och jag tror aldrig han haft så mysigt i hela sitt liv om man frågar honom. ❤

Och jag har typ 15 bilder på myskatt I olika sovställningar

Visa bifogad fil 42362
Tänk ändå att det är den där jättejätterädda katten som hade tidernas tur att hitta till dig. Vilket liv han har fått - jag blir glad i hjärtat varje gång jag tänker på det

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Katt Med risk för att bli påhoppad🙈, men tror ni det kan finnas en katt/kattras som är så stor eller har en sånt beteende som gör att rävar...
Svar
19
· Visningar
975
Övr. Katt Jag sitter med världens ångest över att behöva flytta min älskade lilla katt, från hans trygga revir. Han kom till mig för 5 år sedan...
Svar
10
· Visningar
572
Senast: startpompe
·
Övr. Katt Jag har en katt som är sjuk, som antagligen inte blir så mycket bättre. Vi ger henne ett sista försök med en ny medicin, men blir hon...
Svar
6
· Visningar
459
Senast: Krålus
·
Övr. Katt Har lite beslutsångest gällande hur jag ska göra. Har en 14-årlig katt som sover hela dagarna, vilket inte är så konstigt med tanke på...
Svar
1
· Visningar
320
Senast: Sassy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka