Kattsnack #6

Status
Stängd för vidare inlägg.
När Lukas kom och skrek hela nätterna skulle han upp i sängen. Jag tog ner honom, dels för jag inte ville ha en skrikande katt i sängen och dels för han inte skulle klampa runt i ragdollens "revir". Lukas lär sig saker fascinerande fort och sen sitter det. Så han har inte varit i sängen och helt klart sett det som förbjudet.

Senaste veckorna har han börjat komma upp och gosa och jag har uppmuntrat det. Några gånger har han lagt sig men bara korta stunder och väldigt osäker på om man verkligen får. Jag har uppmuntrat.

Idag har Lukas i sådär 5 h legat och trynat I sängen. Och jag tror aldrig han haft så mysigt i hela sitt liv om man frågar honom. ❤

Och jag har typ 15 bilder på myskatt I olika sovställningar

Visa bifogad fil 42362
Du petade till mig med ditt inlägg här då jag haft en halvfärdig teckning av Lukas liggandes i plattan, och nu blev jag färdig med den :D finns i måleri tråden här på buke.
Han är så söt :love:

När Lukas kom och skrek hela nätterna skulle han upp i sängen. Jag tog ner honom, dels för jag inte ville ha en skrikande katt i sängen och dels för han inte skulle klampa runt i ragdollens "revir". Lukas lär sig saker fascinerande fort och sen sitter det. Så han har inte varit i sängen och helt klart sett det som förbjudet.

Senaste veckorna har han börjat komma upp och gosa och jag har uppmuntrat det. Några gånger har han lagt sig men bara korta stunder och väldigt osäker på om man verkligen får. Jag har uppmuntrat.

Idag har Lukas i sådär 5 h legat och trynat I sängen. Och jag tror aldrig han haft så mysigt i hela sitt liv om man frågar honom. ❤

Och jag har typ 15 bilder på myskatt I olika sovställningar

Visa bifogad fil 42362

Nu blev det plötslig dimma inne här :love: :love: :love:

Ija är nöjd
Vi åker tåg
20191223_153249.webp

Det roliga är att när jag bestämde mig för en gran med Nikita så köpte jag plastgran, julgransbollar som inte går sönder och kattleksaker som Nikita fått i en stor Julstrumpa jag köpt för många år sedan (tomtar, polkagrisar osv). Ljusen är batteridrivna så inget skulle hända om hon tuggade på dem. Hade först bara glitter när jag var i vardagsrummet. Men kattskrället var totalt ointresserad och nosade inte ens :grin:

Megara däremot som tuggar vågar jag inte sätta upp en gran eftersom jag är rädd för PVC i plasten det är väl det enda. Allt annat kan hon tugga/leka med utan problem.

Det roliga är att när jag bestämde mig för en gran med Nikita så köpte jag plastgran, julgransbollar som inte går sönder och kattleksaker som Nikita fått i en stor Julstrumpa jag köpt för många år sedan (tomtar, polkagrisar osv). Ljusen är batteridrivna så inget skulle hända om hon tuggade på dem. Hade först bara glitter när jag var i vardagsrummet. Men kattskrället var totalt ointresserad och nosade inte ens :grin:

Megara däremot som tuggar vågar jag inte sätta upp en gran eftersom jag är rädd för PVC i plasten det är väl det enda. Allt annat kan hon tugga/leka med utan problem.
Riktig gran? Mycket bättre än plastgran.

Riktig gran? Mycket bättre än plastgran.

Ja absolut. Men jag ville ha en mini men inte en bordsgran. Den här är väl 40-50 cm hög vilket är perfekt. Dessutom tänkte jag väl lite miljömässigt med en gran jag kunde återanvända i ett antal år. Visste inte att det bara skulle bli två jular med Nikita 😿

Men en riktig men liten gran skulle vara perfekt, även om det blir ajajaj första gångerna hon försöker gnaga. Jag tror inte vanliga granar är giftiga för katter?

Ja absolut. Men jag ville ha en mini men inte en bordsgran. Den här är väl 40-50 cm hög vilket är perfekt. Dessutom tänkte jag väl lite miljömässigt med en gran jag kunde återanvända i ett antal år. Visste inte att det bara skulle bli två jular med Nikita 😿

Men en riktig men liten gran skulle vara perfekt, även om det blir ajajaj första gångerna hon försöker gnaga. Jag tror inte vanliga granar är giftiga för katter?
De är helt ofarliga och miljömässigt väldigt mycket bättre än plastgranar även om du använder den i 10 år. Köp en vanlig svensk rödgran, de säljs även i mindre storlekar utan att vara bordsgranar. :)

De är helt ofarliga och miljömässigt väldigt mycket bättre än plastgranar även om du använder den i 10 år. Köp en vanlig svensk rödgran, de säljs även i mindre storlekar utan att vara bordsgranar. :)

Lite sent i år, men ska definitivt fundera på det nästa år. Måste bara se till att hon inte sätter i sig några barr eller försöker dricka ur julgransvattnet (märks det att jag är lätt nojig efter hösten och vinterns veterinärbesök?)

Det finns massor med små riktiga granar. Den på min bild är en äkta, en blågran. Fanns även rödgran och kungsgran i samma lilla storlek :)

Det är rätt harmlöst både dricka vatten ur foten (men vill du slippa det så köp en krukad gran) och käka barr :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Katt Med risk för att bli påhoppad🙈, men tror ni det kan finnas en katt/kattras som är så stor eller har en sånt beteende som gör att rävar...
Svar
19
· Visningar
976
Övr. Katt Jag sitter med världens ångest över att behöva flytta min älskade lilla katt, från hans trygga revir. Han kom till mig för 5 år sedan...
Svar
10
· Visningar
572
Senast: startpompe
·
Övr. Katt Jag har en katt som är sjuk, som antagligen inte blir så mycket bättre. Vi ger henne ett sista försök med en ny medicin, men blir hon...
Svar
6
· Visningar
459
Senast: Krålus
·
Övr. Katt Har lite beslutsångest gällande hur jag ska göra. Har en 14-årlig katt som sover hela dagarna, vilket inte är så konstigt med tanke på...
Svar
1
· Visningar
320
Senast: Sassy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka