Så fint det blev @Alexandra_W
Tack! Jag är faktiskt nöjd. I vardagsrummet har jag lådan i en Hol men köket blev klurigare. Men tycker det blev bra - och så fick jag plats med ännu fler blommor. Hehe
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Så fint det blev @Alexandra_W
Vilken jättefin katt!Idag har min underbara, knäppa, fantastiskt skojiga katt Ping flyttat till en annan bukefalist som får ge sig till känna om hon vill. Att 6 kattungar flyttar är en baggis jämfört med en av de vuxna. Jag vet att detta är det perfekta hemmet för katten och bra för min flock. Det är ändå tomt.
Lycka till med bästa Ping![]()
Kastrerad, sterilisera gör man inte på katter i SverigeNu har Millie blivit kastrerad eller steriliserad.
Och chippad.
Det hade gått bra men hon är trött vår lilla vän.
Visa bifogad fil 37155
Hon behövde en rival i hemmetEtt mirakel har inträffat. Ragdollen har fortsatt äta Hills våtmaten. Inte det sedvanliga "slicka lite på såsen och gå" efter någon vecka. Hon äter det vecka ut och vecka in, och har tredubblat portionsstorleken (den är fortfarande minimal men för henne jättestor). Idag åt hon upp sin mat - och gick och snodde siamesens allergimat.
HON ÄTER. KONSEKVENT. Jag är i chock. Ätit sig igenom två kartonger och inga tecken på att hon tänker sluta.
Plötsligt händer det. Efter 8 år.
Hon behövde en rival i hemmet![]()
Dom är ju vana båda två egentligen men idag var inte rätt dag tydligen. Personalen sa att dom bara har skickat fyra katter till veterinär på 30 år, och så får jag skämmas för båda mina, superhärligtSyns det var han ledsnade eller?
Visa bifogad fil 37234
Disa är klippt till 25% och där slutade vi när hon satte tänderna i sin matte. Förstår numera uttrycket att en katt smäller, har aldrig hört ett sånt ljud innan. Otroligt bra dag på det stora hela.![]()
Urk. Jag avmaskade Lukas när han kom då han hade synlig bandmask. Igår kräktes han och det var spolmask i kräket. Köpte avmaskningsmedel på vägen hem idag. Precis när jag kom hem hade han diarré precis utanför lådan (han hann inte) . Och det krälade i den. Urk...
Antagligen hade han ätit smittat bytesdjur alldeles innan avmaskning så några jävlar överlevde, han har ju inte fått I sig ny smitta. Men hoppas verkligen de små jävlarna dör nu. Allihop. För alltid.
Urk, krälande maskar är verkligenAvmaska alla katter (och hund om du har fortfarande), det kanske du har koll på dock!
![]()