Caoimhe
Trådstartare
Ja, man brukar få betala en liten peng i entréavgift som besökare.Brukar kattutställningar vara avgiftsbelagda?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ja, man brukar få betala en liten peng i entréavgift som besökare.Brukar kattutställningar vara avgiftsbelagda?
Visa bifogad fil 36497
Kul med fönster hos veterinärenjag fick lyfta upp honom för han beter sig som om benet med kanyl är fastknutet mot kroppen
![]()
Vi är kvar fortfarande. Skulle få svar på skiktröntgen efter helgen men antingen kollar dom bilderna nu direkt ändå, eller så har vi väntat tre timmar på att bli av med kanylenFick ni några svar hos vet?
Dom hade glömt ossnackdelen med att vara en tålmodig jävel, fick veta att veterinären hade fått nåt akut men skulle komma efter det och ta kanylen, och jag tänkte att det helt enkelt blev mycket att göra
drygt fem timmar i onödan satt vi
![]()
Haha, ja. Gick dessutom enbart och frågade någon pga verbalt tvång från en vän, hade kunnat sitta ännu längreÄsch, vad surt. Du är alldeles för tålmodig![]()
Ja, man brukar få betala en liten peng i entréavgift som besökare.![]()
Haha, ja. Gick dessutom enbart och frågade någon pga verbalt tvång från en vän, hade kunnat sitta ännu längre![]()
![]()
Megara njuter av livet efter gårdagens lustmord. Hon har börjat få till dålig vana att hoppa upp på diskbänken där hon inte får vara med tanke på spisrisken. Hon har inte ens skam nog att hoppa ner när jag kommer utan sitter kvar och stirrar gulögt på mig.Apropå en annan tråd, hon vet definitivt att där får man inte vara, men struntar fullkomligt i det.
Funderar på att helt enkelt stänga till köket eftersom vattenskålarna finns i vardagsrum och sovrum. Endast renslickad matskål finns i köket. Men då kommer hon sitta och muttra utanför och försöka få upp dörren. Jag kan sätta en kastrull vatten om plattan är varm, men känner jag Megara kommer det bara göra att hon går dit för att dricka. Och jag vill ha henne så långt bort som möjligt från spisen. Har redan en trestegspall så hon kan sitta och kolla vad jag gör, men hon är inte på diskbänken när jag lagar mat så det är inte till mycket nytta.
Ja det var ju lite tokigt, tur i oturen att det var Sauron som är stencool hos vet ☺ och lite får jag nog skylla mig själv som inte sa till tidigareAlltså fy vad dåligt av dem . Inte ok !![]()
Det låter smidigare i längden att skälla på katten verbalt med skämstoner/röst samt om det ignoreras vifta bort gravt ! Viktigt att när du är hemma lyssnar /har koll utåt köket så att du verkligen då direkt är där med ”skäms” på katten - annars lär de sig inte.
Även om hon sen är uppe när du inte vet /ser osv, så absolut fostra katten att det inte är ok när du är närvarande.
Du ska ju inte bomma för din egen bostad som lösning för att kisse helst vill ta en tur på diskbänken /spisen
Mina katter var uppe på diskbänk /spis mycket i början ! Jag har fått lägga tid på att fostra bort det . De har blivit super ang att ta till sig
Men jag ställer alltid kastrull med vatten ändå på induktionshällen tills den svalnat , när jag inte vill kolla/ha fokus på katterna hela tiden![]()
Problemet är att hon aldrig hoppar upp när jag är i köket. Och jag hör inte när hon hoppar upp eller ner för den delen utan enda gången är när jag kommer till köket och hon inte är där som en blixt utan redan sitter på diskbänken. Då plockar jag ner henne med ett bestämt nej, medan hon glor surt.