Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Gud så smart!Jag använder body. Det fungerar mycket bättre för katter. Snorbilligt. Köp en begagnad babybody (röda korset eller liknande) och klipp hål för frambenen om armen är för trång och knäpp fast på ryggen. Kolla sedan att katten har rum för bakbenen (klipp vid behov) och att den kan gå på lådan - bra att ha några i reserv så man kan tvätta om det händer en olycka.
![]()
Dålig bild men det är idén men klipp en triangel under svansen för lådbesök.
![]()
![]()
![]()
Men så vacker katt. Bland de finaste jag sett.Idag tog jag lite höstbilder på Ester.
Asså denna katt, En sån personlighet! Älskar verkligen katta till förbannelse!!!
![]()
![]()
![]()
![]()
Jag brukar faktiskt fråga våra kompisar om de tycker att det luktar katt hemma hos oss. Finns ingen värre doft än kattkiss/kattlåda tycker jag. Hittills har de svarat att det inte luktar katt (förutom när vi hade 13 kattungar, och då kände även jag att det luktade).Jag har varit borta sön-fre i två veckor. Särbon har kattvaktat. Både igår och förra fredagen när jag kom hem tyckte jag att det luktade illa nåt jävulskt. Gammal kattmat och unkna lådor. Särbon känner ingen skillnad. Det måste ju betyda att det brukar lukta svinilla hos mig?!Antar att jag varit så van innan... Känner även hur jag blivit tvärtäppt efter ett dygn hemma. Dags att ta tag i det där med hemstäd kanske
![]()
Hur gick det med lille ValdemarVi ska in till vet med Valdemar idag![]()
han har varit slö sen igår, äter och dricker som han ska och tempen är ok men sover mest. Han hade ätit dåligt några dagar (dock mer att han inte ville ha DEN maten än att han inte hade matlust) men blev slö från en dag till en annan. Nu har jag alla hemska sjukdomar en liten katt kan dra på sig rullandes i huvet![]()
@Snowball Vet tyckte han såg fin ut. Hjärtat lät bra, slemhinnorna är fina osv, han trodde kanske han ätit för dåligt och därför tappat energi, fick en boost med vitaminer och sa att om han inte mår bättre imorgon (fredag) så skulle vi komma in igen. Han äter varannan timme ca nu, så matlusten är där, han har börjat tvätta sig igen och busar litegrann. Tycker ändå det känns som det är väldigt långsam framgång, men i tisdags sov han bara och va väldigt loj, inget motstånd alls. Nu är han mer intresserad och kollar runt igen, men som sagt väldigt trött@Hazel Nämen.Hur har det gått för er?
Följer en grej på facebook som ger mig huvudbry. En bekant till mig jobbar inom busstrafiken i Sundsvall och igår hittade en förare där 2 katter i en transportväska på bussen. Det har varit rätt stort i media, men ingen ägare har gett sig till känna. Med andra ord är det troligen så att ägaren dumpat katterna där. Nu löste det sig för dessa 2, de fick snabbt hjälp av katthemmet och sattes i jourhem och även om jag föraktar folk som gör så här och anser att de borde straffas hårt, så är jag glad att katterna dumpades på en buss och får ett hem hos nån som bryr sig nu. Men vad fasiken![]()
En kompis till mig som föder upp katter har i sommar/höst haft 8 hittebarn! 5 stycken dumpade i en låda på en busshållplats - de var bara ett par dygn gamla.Hon har kämpat som fasen med dom men bara 2 överlevde, nu har en av hennes honor varit skendräktig och tagit dom små krabaterna till sig.
Folk är verkligen inte klokaUsch lokala katthemmet fick in två kisar som någon lagt i en sopsäck och dumpat vid brukshundsklubbenoch i somras var det nån som hotade att hälsa bensin på kattungarna om hon inte hämtade dem (trots att katthemmet var fullt och ungarna för små för att delas från mamman).
Hur är folk funtade?!![]()