Visa bifogad fil 20418
Den här va käck tycker jag! Mina kissar matchar mig fint i ålder just nu verkar det...
Åh den såg jag hos veterinären! Gillar!
Jag har en mogen dam och en junior (tonåring!). Det är high life emellanåt
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Visa bifogad fil 20418
Den här va käck tycker jag! Mina kissar matchar mig fint i ålder just nu verkar det...
Följer en grej på facebook som ger mig huvudbry. En bekant till mig jobbar inom busstrafiken i Sundsvall och igår hittade en förare där 2 katter i en transportväska på bussen. Det har varit rätt stort i media, men ingen ägare har gett sig till känna. Med andra ord är det troligen så att ägaren dumpat katterna där. Nu löste det sig för dessa 2, de fick snabbt hjälp av katthemmet och sattes i jourhem och även om jag föraktar folk som gör så här och anser att de borde straffas hårt, så är jag glad att katterna dumpades på en buss och får ett hem hos nån som bryr sig nu. Men vad fasiken![]()
En kompis till mig som föder upp katter har i sommar/höst haft 8 hittebarn! 5 stycken dumpade i en låda på en busshållplats - de var bara ett par dygn gamla.Hon har kämpat som fasen med dom men bara 2 överlevde, nu har en av hennes honor varit skendräktig och tagit dom små krabaterna till sig.
Ja hon var så jätteledsen över de som inte klarade sig. Hon är precis lika engagerad i hittebarnen som de kattungar hon föder upp. Sån himla bra människa.Så himla ledsamt![]()
Ja hon var så jätteledsen över de som inte klarade sig. Hon är precis lika engagerad i hittebarnen som de kattungar hon föder upp. Sån himla bra människa.
Jag har hållt mig härifrån en period och det var väl inte utan orsak..
Min underbara, fina, fantastiska M har fått somna in. Det känns förjävligt men det var det enda rätta, och med handen på hjärtat borde jag förmodligen ha gjort det tidigare. Han hade ju stora problem med magen, och åt veterinärfoder för det. Det fungerade jättebra en period tills han började bli dålig i magen av det med, och dessutom verkade han utveckla allergi mot det och började klia sig på hakan. Kattsnuvan blev för ett tag sedan sämre och ville inte alls gå över, så han gick runt och nös och rosslade. För att få ordning på det behövde medicin sättas in, men det tål inte magen alls. Det blir blodiga diarréer. Dessutom började tänderna se dåliga ut och flera behövde dras, men narkos går inte när kattsnuvan är aktiv, och han klarar inte medicinen som behövs efter.. plus att han hade väldigt svårt för att läka. Han vantrivdes med att gå till veterinären och mådde så dåligt över allt att det inte kändes rätt att utsätta honom för allt igen. Vi fick prata med en duktig veterinär om magen som menade att den tagit så mycket stryk från hans tidigare liv att ja.. Det är vad det är.
Med facit i handen borde han aldrig ha sålts av katthemmet utan fått somna in där och då, han har haft mängder med problem från dag 1, men jag var liksom säker på att allt skulle gå att ordna. Med mängder av pengar och mängder av kärlek.. men tillslut gick det inte mer. Vi fick 3 fina år tillsammans iallafall och jag kommer sakna honom så jäkla mycket, han var en väldigt speciell och trevlig katt samtidigt som han verkligen var sin egen. Min fina, fina M
Visa bifogad fil 20562