Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Mina bägge fick stanna inne iaf 10 dagar efteråt. Mest för att kunna hålla koll så dem inte slet upp stygnen.Hoppar in här med en liten fråga! Ni som har kastrerat honkatter, hur länge höll ni dom inomhus efter kastreringen? Veterinären sa typ 4-5 dagar, men jag tycker det lät ganska kort? Maui är iofs oförskämt pigg trots att hon kastrerades igår, men jag är hönsmamma såatte
+ bild på gullet
![]()
Här väntar vi på kattungar. Scilla är på dygn 65 idag och är stor som ett hus. Hade hoppats på att bebisarna kommit lite tidigare då hon är så stor och tung. Hon har gått upp ca 1,7 kg sedan start. Igår och idag har hon legat lite i bolådan, så jag hoppas verkligen att det sätter igång snart!
Jag är också en hönsmamma så jag hade hållit henne inne längre![]()
Jag tror jag håller henne inne lite längre då i så fall... Om jag lyckas, hon sitter vid dörren och vakarMina bägge fick stanna inne iaf 10 dagar efteråt. Mest för att kunna hålla koll så dem inte slet upp stygnen.
Jag fick däremot plocka av dem bägge trattarna, för dag två hade den ena hängt sig i dörrhandtaget när han skulle jaga flugor. Bara ren tur att jag var i köket och såg det.Jag tror jag håller henne inne lite längre då i så fall... Om jag lyckas, hon sitter vid dörren och vakar![]()
Usch vad läskigtJag fick däremot plocka av dem bägge trattarna, för dag två hade den ena hängt sig i dörrhandtaget när han skulle jaga flugor. Bara ren tur att jag var i köket och såg det.
Hoppar in här med en liten fråga! Ni som har kastrerat honkatter, hur länge höll ni dom inomhus efter kastreringen? Veterinären sa typ 4-5 dagar, men jag tycker det lät ganska kort? Maui är iofs oförskämt pigg trots att hon kastrerades igår, men jag är hönsmamma såatte
+ bild på gullet
![]()
Hon sa att det inte var några externa stygn, så det är inget som behöver klippas bort åtminstone. Hur vet man när det är läkt tro?Det beror på vilken slags stygn hon är sydd med. Är de sådana som 'smälter bort' och gick vet in med flanksnitt eller den vanliga mer omfattande? Är det sådana som måste klippas bort av vet så skulle jag hålla inne henne tills det gjorts och hon läkt helt. Iofs skulle jag hållit henne inne tills hon läkt ihop helt oavsett, skräcken om det kommer in smuts i såret och hon får en infektion![]()
Jag fick däremot plocka av dem bägge trattarna, för dag två hade den ena hängt sig i dörrhandtaget när han skulle jaga flugor. Bara ren tur att jag var i köket och såg det.
Det tog inte så lång tid innan hon hade ätit upp hela tassen. Inte ens en liten klo finns kvar...Jag trodde att mitt lager med kanindelar skulle räcka länge... Älva verkar dessvärre ha utvecklat en riktig smak för sina byten. Idag plockade jag upp en liten tass som jag trodde att hon bara skulle leka med. Visst lekte hon med den, intensivt och lyckligt. Men det dröjde ju inte så lång stund innan hon började bita isär den lilla tassen. Nu sitter hon och tuggar och smaskar. De små benen kraskar högt mellan hennes tänder.![]()
Sitter i väntrummet hos veterinären med CheenuHan har inte ätit sedan igår förmiddag och har varit märkbart seg och långsam sedan igår kväll. Går runt som en riktigt gammal katt, med tunga och långsamma steg. När vi kände igenom honom lite försiktigt i morse pep han till när vi kom till bakre delen av magen, så det verkar vara något som inte står rätt till där inne. Han dricker dock fortfarande, rör sig frivilligt och relativt obehindrat (han hoppar till exempel fortfarande upp i katträdet men stannar på våning 3 av 5) och är reaktiv och kontaktsökande, så vi hoppas att det inte är något allt för allvarligt.
Men alltså fy vad vi är oroliga!![]()
Usch då, en till! Hoppas att det reder sig med din också@Mineur - håller tummarna för något lättåtgärdat!
Min ena kise är inte sig själv idag. Har legat och sovit sen jag gick upp, ville varken ha frukost eller gå ut på balkongen och har spytt lite galla två gånger. Kanske lite blek i tandköttet.
Får se hur han tar sig under dagen, om vi behöver åka in eller så.
Ja, vår spontana tanke är förstoppning. Vet inte vad han kan ha ätit (han är ju innekatt och vi har inte märkt att något saknas), men det kanske är en hårboll som ställer till det. Hår har han ju gott om, så att säga... Hoppas det, så att det är något lättåtgärdat!Hoppas allt går bra
I mina lekmannaögon låter det som någon form av stopp, antingen något han ätit eller hår.