Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈

Mycket pÀls har rakats frÄn undersidan av svansen, men Ànnu mer pÀls Àr fortfarande kvar. Inte undra pÄ att hon har haft ont!

IMG_20240713_134338.jpg


Första hemmadosen metacam har hon fĂ„tt smaska i sig - riktigt mumsigt, hĂ€lsar Juno. â˜ș Med smĂ€rtstillandet Ă€r hon helt Ă„terstĂ€lld till sitt vanliga charmiga jag. Jag Ă€r hönsmamma och skĂ€mmer bort henne lite extra. 🙈
 
Sune mÄr dÄligt igen :(
Åt bra inatt. Men sen inget pĂ„ hela dagen förutom att han varit och Ă€tit grĂ€s och hulkat och fĂ„tt upp slem efter. Fick torrisar vid 20:30 krĂ€ktes upp inom 10 min.
Fick mousse nyss och krÀktes upp det ocksÄ inom 10 min.
Ska ge honom vatten i spruta lite senare och sen fÄr det vÀl kanske bli veterinÀren imorgon med tanke pÄ hans kroniska njursvikt. Ska iaf ringa albano nÀr de öppnar, det Àr dÀr han gÄr varje halvÄr.
Åker definitivt akut om han inte dricker, Ă€ter eller fĂ„r behĂ„lla ngt under natten.

Varför sker alltid sÄnt hÀr nÀr det inte riktigt passar?
Har vÀn med son pÄ besök dÄ de Àr Springsteen fans. De har sovit i gÀstlÀgenheten förutom natten som var och dÄ var Sune pigg och matglad.

Men med tanke pÄ att han mÄdde dÄligt Àven i torsdags sÄ kÀnns det lite nÀra inpÄ för att inte fundera pÄ om det Àr njursvikten eller ngt som spökar.
 
Sune mÄr dÄligt igen :(
Åt bra inatt. Men sen inget pĂ„ hela dagen förutom att han varit och Ă€tit grĂ€s och hulkat och fĂ„tt upp slem efter. Fick torrisar vid 20:30 krĂ€ktes upp inom 10 min.
Fick mousse nyss och krÀktes upp det ocksÄ inom 10 min.
Ska ge honom vatten i spruta lite senare och sen fÄr det vÀl kanske bli veterinÀren imorgon med tanke pÄ hans kroniska njursvikt. Ska iaf ringa albano nÀr de öppnar, det Àr dÀr han gÄr varje halvÄr.
Åker definitivt akut om han inte dricker, Ă€ter eller fĂ„r behĂ„lla ngt under natten.

Varför sker alltid sÄnt hÀr nÀr det inte riktigt passar?
Har vÀn med son pÄ besök dÄ de Àr Springsteen fans. De har sovit i gÀstlÀgenheten förutom natten som var och dÄ var Sune pigg och matglad.

Men med tanke pÄ att han mÄdde dÄligt Àven i torsdags sÄ kÀnns det lite nÀra inpÄ för att inte fundera pÄ om det Àr njursvikten eller ngt som spökar.

Men Ă€lskade Sune 😿 Åh vad vi hĂ„ller tassar och tummar hĂ€r.
 
  • HjĂ€rta
Reactions: kma
Sune mÄr dÄligt igen :(
Åt bra inatt. Men sen inget pĂ„ hela dagen förutom att han varit och Ă€tit grĂ€s och hulkat och fĂ„tt upp slem efter. Fick torrisar vid 20:30 krĂ€ktes upp inom 10 min.
Fick mousse nyss och krÀktes upp det ocksÄ inom 10 min.
Ska ge honom vatten i spruta lite senare och sen fÄr det vÀl kanske bli veterinÀren imorgon med tanke pÄ hans kroniska njursvikt. Ska iaf ringa albano nÀr de öppnar, det Àr dÀr han gÄr varje halvÄr.
Åker definitivt akut om han inte dricker, Ă€ter eller fĂ„r behĂ„lla ngt under natten.

Varför sker alltid sÄnt hÀr nÀr det inte riktigt passar?
Har vÀn med son pÄ besök dÄ de Àr Springsteen fans. De har sovit i gÀstlÀgenheten förutom natten som var och dÄ var Sune pigg och matglad.

Men med tanke pÄ att han mÄdde dÄligt Àven i torsdags sÄ kÀnns det lite nÀra inpÄ för att inte fundera pÄ om det Àr njursvikten eller ngt som spökar.
Men nej! Tummar och tassar, och det hÀnder alltid vid sÀmsta tÀnkbara tillfÀlle. :heart
 
Sune mÄr dÄligt igen :(
Åt bra inatt. Men sen inget pĂ„ hela dagen förutom att han varit och Ă€tit grĂ€s och hulkat och fĂ„tt upp slem efter. Fick torrisar vid 20:30 krĂ€ktes upp inom 10 min.
Fick mousse nyss och krÀktes upp det ocksÄ inom 10 min.
Ska ge honom vatten i spruta lite senare och sen fÄr det vÀl kanske bli veterinÀren imorgon med tanke pÄ hans kroniska njursvikt. Ska iaf ringa albano nÀr de öppnar, det Àr dÀr han gÄr varje halvÄr.
Åker definitivt akut om han inte dricker, Ă€ter eller fĂ„r behĂ„lla ngt under natten.

Varför sker alltid sÄnt hÀr nÀr det inte riktigt passar?
Har vÀn med son pÄ besök dÄ de Àr Springsteen fans. De har sovit i gÀstlÀgenheten förutom natten som var och dÄ var Sune pigg och matglad.

Men med tanke pÄ att han mÄdde dÄligt Àven i torsdags sÄ kÀnns det lite nÀra inpÄ för att inte fundera pÄ om det Àr njursvikten eller ngt som spökar.
Det Ă€r verkligen fruktansvĂ€rt nĂ€r de inte mĂ„r bra. đŸ„ș Vi hĂ„ller tassar, tummar, och tĂ„r för snabb förbĂ€ttring för fina Sune!
 
  • HjĂ€rta
Reactions: kma
Pratat med trevlig veterinÀr via Anicura appen. De hÄller just nu pÄ att kolla om vi ska Äka till akut till GÀrdet eller Albano, inga hade tyvÀrr bokningsbara tider. Men Äka idag blir det iaf med tanke pÄ hans njursvikt.

Lilla sunepojken 🐈
 
Pratat med trevlig veterinÀr via Anicura appen. De hÄller just nu pÄ att kolla om vi ska Äka till akut till GÀrdet eller Albano, inga hade tyvÀrr bokningsbara tider. Men Äka idag blir det iaf med tanke pÄ hans njursvikt.

Lilla sunepojken 🐈
Blir pÄ GÀrdet vid 13, skönt pÄ sitt sÀtt för dÄ slipper vi sitta och vÀnta i timmar dÀr. Annars gillar jag albano mer, men nu Àr jag mycket tacksam för snabb hjÀlp mitt i sommaren.
 
Sitter just nu med en vÀldigt pigg Sune och vÀntar pÄ UL pÄ albano som vi remitterades till akut frÄn GÀrdet.
Hans blodvÀrden sÄg allmÀnt bra ut. Krea hade gÄtt ner Ànnu mer jÀmfört med i mars.
Men han var lite öm i buken och inflammationsvÀrden i överkant Àven om de Àr inom referens.

Planen Àr UL, sen dropp dÄ han Àr lite uttorkad och beroende pÄ vad UL visar inlÀggning eller hem med mirataz. Han skulle nog inte alls stÄ ut med att vara inlagd med tanke pÄ hur pigg han Àn dÀrför valde jag att göra denna ordning.
Jag tror han kanske bĂ„de Ă€r hungrig och nödig nu. Men kan inte erbjudas mat dĂ„ det kankse krĂ€vs lugnande för UL och inte lĂ„da sĂ„ de kanske vill ta urinprov. đŸ˜Ÿ
 
Positiva Àr att njurarna sÄg ok ut pÄ UL och njurvÀrdena onekligen Àr bÀttre.
SÄ jag hoppas pankreatiten Àr akut och inte kronisk sÄ att han blir frisk igen.

Men vad tomt det kÀnns med bara en liten buskatt hemma :(
 
Positiva Àr att njurarna sÄg ok ut pÄ UL och njurvÀrdena onekligen Àr bÀttre.
SÄ jag hoppas pankreatiten Àr akut och inte kronisk sÄ att han blir frisk igen.

Men vad tomt det kÀnns med bara en liten buskatt hemma :(

Jag förstÄr vilket tomrum det Àr dÀr det ska vara mjuka tassar och nÄgon att regera över en. Hur mÄr lillbuset? :heart
 
  • HjĂ€rta
Reactions: kma

Liknande trÄdar

Tjatter Eftersom allmÀnna pÄtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstrÄd startats och anmÀlningar har börjat ramla in redan innan trÄden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
73 967
Senast: Jeps
·
Tjatter PÄ allmÀn begÀran kommer hÀr Ärets upplaga av Secret Easterbunny Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet...
26 27 28
Svar
555
· Visningar
24 562
Senast: zassoo
·
Tjatter Nu Ă€r det dags - hĂ€r kommer Ă„rets upplaga av Secret Santa! 🎅 Ni som har varit med tidigare har koll pĂ„ lĂ€get, men lĂ€s Ă€ndĂ„ igenom...
115 116 117
Svar
2 323
· Visningar
101 928
Övr. Katt Det hĂ€r Ă€r en fristĂ„ende fortsĂ€ttning pĂ„ min trĂ„d om att kastrera hemlös katt. Den katten, S, Ă€r numera kastrerad, vaccinerad och...
Svar
11
· Visningar
2 209
Senast: Otherside
·

Bukefalos, HĂ€stnyheter, Radannonser

AllmÀnt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

HĂ€strelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp