Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈

Man ska verkligen lita pÄ magkÀnslan. SÄ skönt att de ÀndÄ hittade NÄgot som förhoppningsvis Àr behandlingsbart. :heart

Jag tog in shiban nÀr jag mÀrkte att hon inte blev glad av att fÄ rumpan kliad lÀngre. Ingen smÀrtreaktion, hon blev bara inte glad.
En injektion med smÀrtstillande senare och hon dansar igen, sÄ uppenbarligen var det ju nÄgot ÀndÄ.
Det Ă€r lĂ€skigt nĂ€r djuren Ă€r sĂ„ smĂ€rttĂ„liga att man inte ens ser att nĂ„got Ă€r knas om man inte kĂ€nner dem vĂ€ldigt vĂ€l. đŸ„ș
 
Lilla Juno :heart
Kan hon ha ramlat ner frÄn nÄgon lite högre höjd eller i trappa? Lucifer ramlade i trappan som ungkatt och typ stukade svansen, inte fraktur, svullen och vid svansroten och hade inte svanen uppÄt alls pÄ nÄgon vecka.

Hoppas svullnad och smÀrta snabbt gÄr ner med metacamet.
Hon Ă€lskar ju höga höjder som den skogis hon Ă€r. Det Ă€r nog det troligaste, att nĂ„got har gĂ„tt knas pĂ„ vĂ€gen till/frĂ„n en mysig sovplats. Det lĂ„ter som att Lucifers skada var vĂ€ldigt lik Junos. đŸ„ș

Även om det skulle rĂ„ka vara ett fall frĂ„n en hög plats sĂ„ har inte Juno avskrĂ€ckts. HĂ€r ligger hon nu och mĂ„r bra. SmĂ€rtstillandet verkar göra susen, för hon har bĂ„de snackat och svĂ€ngt med sin fina svans. đŸ©·

IMG_20240712_193222.jpg
 
Nu serverades det kvĂ€llsmat och svansen viftade och svĂ€ngde högt i luften. đŸ„č Och sĂ„ pratade hon och talade om att det var minsann pĂ„ tiden! Min Ă€lskade lilla vĂ€n, sĂ„ ont hon mĂ„ste ha haft.
Lilla hjÀrtat sÄ skönt för henne att fÄ smÀrtstillande :heart
Och vad bra att hon om hon ramlat frÄn höjd inte Àr rÀdd för att ta sig upp nu.

Lucifer hade ju artros sina sista Är och han blev som kattunge varje dag nÀr han fick sin onsiordos , mÀrktes sÄn skillnad han var uppe överallt igen.

SÄ Juno har onekligen haft ont lÄter det som, nÀr du direkt mÀrker skillnad. Tur man kÀnner sina smÄ troll som sagt.
 
Lilla gubben, hoppas han snart fĂ„r komma hem och de hittar vad som Ă€r vara problemet. đŸ˜„
Jag hoppas verkligen att telefonen inte ringer förrÀn imorgon. :heart Hör han inte av sig Àr det lugnt sa han.

VeterinÀren jag pratade med tidigare idag misstÀnkte att tarmen helt enkelt blivit inflammerad av förstoppningen, sÄ han fick antinflammatoriskt och smÀrtstillande.
Jourvet ska sÀtta honom pÄ dropp och ge antibiotika, eventuellt med steroider imorgon om de inte fÄr ned febern. Gud sÄ glad jag Àr att jag ringde igen!
 
Jag hoppas verkligen att telefonen inte ringer förrÀn imorgon. :heart Hör han inte av sig Àr det lugnt sa han.

VeterinÀren jag pratade med tidigare idag misstÀnkte att tarmen helt enkelt blivit inflammerad av förstoppningen, sÄ han fick antinflammatoriskt och smÀrtstillande.
Jourvet ska sÀtta honom pÄ dropp och ge antibiotika, eventuellt med steroider imorgon om de inte fÄr ned febern. Gud sÄ glad jag Àr att jag ringde igen!
Vi hĂ„ller alla tassar, tummar och tĂ„r för lillpojken. Jag vet att det Ă€r lĂ€ttare sagt Ă€n gjort, men försök att vila lite sjĂ€lv. Han Ă€r pĂ„ bĂ€sta stĂ€llet nu om han mĂ„r dĂ„ligt. 😿 :heart
 
Jag har precis lÀmnat av Kim pÄ kliniken. Febern hade gÄtt upp igen och lÄg just över förtio sÄ han Àr inlagd över natten nu. :(
Usch vad trĂ„kigt att han mĂ„r sĂ„ dĂ„ligt! đŸ©· Vi hĂ„ller alla tummar, tĂ„r, och tassar för att lillkisen mĂ„r bĂ€ttre snart!
 
  • HjĂ€rta
Reactions: Sel
Vi hĂ„ller alla tassar, tummar och tĂ„r för lillpojken. Jag vet att det Ă€r lĂ€ttare sagt Ă€n gjort, men försök att vila lite sjĂ€lv. Han Ă€r pĂ„ bĂ€sta stĂ€llet nu om han mĂ„r dĂ„ligt. 😿 :heart
Jag och Chika kan i alla fall sova i sÀngen inatt. IgÄrnatt sov vi pÄ soffan med Kim. :heart Och jag vet det egentligen. VeterinÀren som tog emot var himla rar ocksÄ, det Àr de allihopa. Dubbekollade sÄ att de har rÀtt nummer ifall det skulle vara nÄgot.
 
Jag har precis lÀmnat av Kim pÄ kliniken. Febern hade gÄtt upp igen och lÄg just över förtio sÄ han Àr inlagd över natten nu. :(

Men lilla Ă€lskade Kim đŸ„ș hĂ€r hĂ„lls det benhĂ„rda tassar, tummar och tĂ„r. Förhoppningsvis blir det inget samtal i natt sĂ„ du kan sova tryggt och djupt!

:heart
 
  • HjĂ€rta
Reactions: Sel
Jag hoppas verkligen att telefonen inte ringer förrÀn imorgon. :heart Hör han inte av sig Àr det lugnt sa han.

VeterinÀren jag pratade med tidigare idag misstÀnkte att tarmen helt enkelt blivit inflammerad av förstoppningen, sÄ han fick antinflammatoriskt och smÀrtstillande.
Jourvet ska sÀtta honom pÄ dropp och ge antibiotika, eventuellt med steroider imorgon om de inte fÄr ned febern. Gud sÄ glad jag Àr att jag ringde igen!
Åh lilla Kim, hoppas ni fĂ„r en lugn natt han Ă€r pĂ„ helt rĂ€tt plats. :heart :heart Och att han mĂ„r mycket bĂ€ttre imorgon.
 
De har fÄtt ned Kim till normaltemp. :heart Jag ska fÄ en till uppdatering lite senare idag men om alla Àr nöjda med hur det ser ut fÄr han komma hem strax efter lunch. Skönt, nu kan jag gÄ och duscha istÀllet för att vakta telefonen.
 
Freja tycker om att gÄ ut (men inte nödvÀndigtvis i koppel). Vet inte hur jag ska vÀnja henne för nu har hon blivit rÀdd och kommit loss tvÄ gÄnger trots att vi bara Àr i trÀdgÄrden. Idag blev hon sÄpass rÀdd att hon Àven blev rÀdd för mig och fick fullstÀndig panik. Tur att jag har en lugn sambo för mitt adrenalin drog igÄng direkt. Vi lyckades locka ut henne med blötmat frÄn under altanen.
 

Liknande trÄdar

Tjatter Eftersom allmÀnna pÄtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstrÄd startats och anmÀlningar har börjat ramla in redan innan trÄden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
74 167
Senast: Jeps
·
Tjatter PÄ allmÀn begÀran kommer hÀr Ärets upplaga av Secret Easterbunny Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet...
26 27 28
Svar
555
· Visningar
24 611
Senast: zassoo
·
Tjatter Nu Ă€r det dags - hĂ€r kommer Ă„rets upplaga av Secret Santa! 🎅 Ni som har varit med tidigare har koll pĂ„ lĂ€get, men lĂ€s Ă€ndĂ„ igenom...
115 116 117
Svar
2 323
· Visningar
102 113
Övr. Katt Det hĂ€r Ă€r en fristĂ„ende fortsĂ€ttning pĂ„ min trĂ„d om att kastrera hemlös katt. Den katten, S, Ă€r numera kastrerad, vaccinerad och...
Svar
11
· Visningar
2 220
Senast: Otherside
·

Bukefalos, HĂ€stnyheter, Radannonser

AllmÀnt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

HĂ€strelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp